takethisandthat

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av takethisandthat - 14 maj 2012 16:47



Hej!
Tänkte börja med "Min Tanke" för dagen :)
Har du någon gång tänkt på att saker du berättar för andra inte alltid stannar hos dem? Att de kanske inte alltid håller de för sig själv, bryr sig om att det sårar dig eller ens har lyssnat ordentligt på vad du sagt? Många sitter nog i den situationen, för alla vill vi väl ha någon som förstår och lyssnar, eller hur?
Tänk dig ett liv utan alla de falska personerna som bara vill förstöra för dig, fast du ser det inte. Hade det varit bättre utan dem eller med dem? Jag har raderat i princip alla som bara är ute efter att förstöra för mig. Helt enkelt för att jag inte orkat med dem. De är såkallade "energitjuvar" och kräver enbart din uppmärksamhet samt all din energi.
Mångamånga gånger har jag blivit utsatt för sådana personer. Jag har kommit hem sur, irriterad, trött på allting, på grund av dessa personer. Inte konstigt att andra tröttnade på mig och till sist inte orkade med mig.. o.O
Men som tur är, så var detta för flera år sedan. Nu mår jag mycket bättre, och lever ett liv Utan falska, energikrävande människor.
Men min tanke, efter vad jag har sett samt observerat i min omgivning, så tror jag att rätt många i samhället är fast i just denna situation. Där man är med falska personer, som man egentligen inte tycker om att vara med för att de förändrar dig, men vågar inte säga ifrån eftersom man är osäker på vad konsekvenserna blir. Man är helt enkelt rädd för att bli lämnad utanför.  Vilket är helt naturligt. Människan är i botten rädd för att behöva klara sig på egen hand. Men jag tycker att man borde stå upp för sig jälv lite mer! Inte låta dessa personer knäcka dig så att du fortsätter hänga kvar i samma kretsar. Våga ta steget utanför det där området du är fast i. Våga vara den du vill vara helt enkelt! :)


Nu till vad som hänt/ska hända.
De senaste veckorna har varit tuffa. Det är bara Nationella prov efter vartannat helt tiden just nu. Vill ha sommarlov, så man kan slappna av lite :/ Som tur är så är det ju bara 15 dagar kvar tills vi slutar. Men det känns ändå mycket! xD haha.
Imorgon ska man i alla fall plugga efter skolan, samt, på väg till skolan på morgonen, slänga mitt choklad som jag egentligen vill äta! Vet, det låter ju helsjukt men jag har bestämt mig för att inte äta något godis på 2 månader nu! Hoppas bara på att jag klarar av det, hehe ;)
Så det var de sista chokladet jag åt hos älskling nu i lördags. Men kommer helt ärligt inte sakna det. Måste hålla mig i form, inte gå upp för mycket i vikt igen -.-'
På torsdag ska jag träffa älskliiing! Längtar! Saknar honom redan jäätteemyyycket :) Och på onsdag har vi ju 7 månader! Heeeelt sjuukt :DD Jagälskardiig :****


Nu tänkte jag fortsätta plugga till Bioteknik-provet samt duscha :))
Kram!


Kelly Clarkson – The Day We Fell Apart

Kelly Clarkson – Never Again

Kelly Clarkson – Sober



Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards