takethisandthat

Alla inlägg under september 2015

Av takethisandthat - 4 september 2015 14:52

Hajj! 

Ja, det är väl på tiden att jag bloggar eller hur? Gått över en månad, jag vet, shame on me, men känns som jag haft fullt upp varenda dag den senaste månaden -___- Har ju varit jobb till den 19 augusti, sedan åkte jag utomlands den 22 augusti och var borta i en vecka, kom hem förra lördagen. Mallis var helt underbart! Jag vill verkligen åka dit någon gång igen. Men då ska det helst vara lite fler som hänger med, har åkt utomlands med killen tre år i rad nu, så börjar kännas lite ensidigt :P Inte för att det inte varit mysigt att åka till Mallis, Almeria och Turkiet (Turkiet kan dock diskuteras om det var en resa värd att betala för då jag blev magsjuk och förkyld...), men tycker bara det hade varit kul att åka med några tjejkompisar nästa år eller något år längre fram ^_^ 

En grej jag har märkt när jag åker utomlands är att jag uppskattar det jag har här sååå mycket mer. Att kunna dricka kranvattnet, äta maten utan att vara jätteorolig för att bli magsjuk, ha friheten att gå ut vilken tid på dygnet man vill utan att dö av värmen mm. Men inte bara det utan även min familj och vänner som jag var ifrån en vecka. Jag saknade er så mycket, ni vet själva vilka ni är! Jag önskade varje dag att ni var med mig på Mallis, hade varit den bästa semestern ever!! :D Menmen, man kan inte få allt i livet I guess :))


På mallis var det som varmast 36-37 grader, helt lagom tycker jag, vi kunde vara utomhus och sola, bada eller bara gå och kolla i butikerna. Någon av dagarna åkte vi in om Palma, mysig stad, men i och med att det är huvudstaden så är det för stort för att hinna med allt på bara några timmar :P Vi var i alla fall inne om det stora välkända varuhuset, imponerande stort, men BARA märkesgrejer, så det enda jag köpte var min söta minionplanch, inget annat ^_^ Dock så hittade jag en massa bra saker på Inca marknaden vi var på. Bland annat en leopardklänning, souvenir till mamma, mormor och brorsan, skor, plånbok mm. Vi köpte en del i butikerna nära hotellet också, men de var ganska hårda när det kom till att pruta, så nixpix, det fick bli att hitta det mesta på marknaden som sagt (: 


För övrigt har jag beställt en hel hög snygga kläder på bubbleroom! Bilder kommer längre ner i inlägget, hehe ;) Plus att jag köpt en ny mobil, som tyvärr inte kan börja användas förrän tisdag... det är först då mitt nya abonnemang börjar kicka igång :( Bläääh.. Har även beställt 5 st mobilskal (3 minion, 1 olaf, 1 leopardmönster), strumpor med text, byxor och en mobilplånbok. Jag vet, jag är fucking shoppinggalen, men man behöver det ibland, speciellt nu när skolan börjat och vi redan fått tonvis med läxor! -______- Känns bra. NAT >:( Menmen, 4 terminer kvar, sedan tar jag examen!? Helt sjukt egentligen O.O Jag känner mig inte alls redo för att börja jobba som arbetsterapeut, känns som jag inte kan ett skit.. Men sedan tänker jag efter med min lilla efterblivna hjärna och kommer på att aaaaah juste, jag har 2 år kvar! Efter de 2 åren, då kan jag betydligt mer, mhm :] 


Det sista jag faktiskt hade tänkt skriva om är min tvekan om vilken hårfärg jag vill ha... Jag funderar på svart med röda slingor eller så får det bli mörkrosa, eeeeeller mörklila med svart som bakgrundsnyans. (vet fan inte hur jag ska förklara den sista men jaa..) Har så sjukt svårt att bestämma mig för vilken hårfärg >.< ena dagen vill jag ha svart medan andra dagen så vill jag ha mörkrosa... Japp, dagens dilemma, absolut! Jaja, vi får väl se vilken färg det blir i slutändan. Excitement level wooooooh! :D XD Aja, nog om mitt liv för denna gången. Kommer förmodligen skriva något mer inlägg denna månaden, så håll utkik! 
Poss

Bubbleroom

 

 

 

 

 

 

 

   


Beställde denna tröjan i svart egentligen, men hittade ingen bild på den på Bubbleroom! ^_^

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Mallorca 22/8- 29/8-2015

 

                                                                                     

             




Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards