takethisandthat

Direktlänk till inlägg 27 juli 2016

It's time for me to think more about myself.

Av takethisandthat - 27 juli 2016 11:57

Hej alla fina!

Det hann ändå gå två månader (nästan tre) innan jag bloggade igen, och jag är ledsen för det    Jag  har bara haft en del att göra, och då tänker man inte direkt på att blogga. 

Mycket jobb har det varit, speciellt denna månaden. Har nog jobbat nästan 160 timmar, vilket är en hel del. Tror jag är upp i 80 % arbetstid, så då kanske ni förstår att det varit en svår balans mellan fritid, arbete och plugg till omtentorna. 

Jag kan dock säga att jag är väldigt stolt över mig själv, då jag har klarat av plugget till nervtentan mycket bättre på sistonde. Jag har gått från att klara kanske 60-65 %, till att vara uppe i 80-85 %. Och det gör mig väldigt glad då tentorna börjar närma sig!

Det som annars har hänt är att jag har förlovat mig! Är superduper lycklig, men jag visste ärligt talat att frågan skulle komma förr eller senare då vi snart firar 5 år tillsammans    Blev en stor överraskning... Den 9 juli åkte vi moppe till Landskrona, där vi tydligen skulle åka med båten till Ven. Sedan åt vi på en fin restaurang, riktigt god mat!, för att sedan åka till hotellet, checka in och lämna våra saker. Sedan åkte vi runder lite i det fina vädret för att "lära känna" Ven då det var sjukt längesedan för oss båda sist vi var där! 

Sedan frågade Krille mig om vi skulle åka till Konstnärsträdgården. Jag bara "Ja, varför inte?". Så vi åkte dit och kollade runt lite i trädgården och på olika konstverk som Céleste har målat. När vi kom upp i hennes atelje så tog vi några foton, sedan gav Krille mig sin mobil och sa att jag skulle kolla på någon video och sedan komma ner till honom vid fontänen. Och då förstod jag att något var på gång    Videon fick mig helt gråtfärdig, det var foton på oss genom åren och "vår låt" som spelades i bakgrunden, och så hade min kille (och hans kompis Oskar som jag fick reda på i efterhand) på något sätt lyckats lägga in när min mamma och bror pratade om t.ex hur glada de båda var för att vi hittat varandra, och min bror sa att han kände sig trygg med att jag var med just Krille, och ingen annan kille. Min mamma uttryckte också hur glad hon var för att få just Krille som sin svärson. Och ja, det var jättefint, blev som sagt superrörd    Sedan halvsprang jag nerför trappan och ut till Krille som då stod vid fontänen och väntade. Och när jag väl kom fram till honom så gick han ner på knä, helt tårögd var han!!, och friade till mig   Och självklart sade jag "Ja", det var ingen tvekan om saken! Och när Krille skulle sätta på mig en preliminär ring så skakade han supermycket, var så jäkla gulligt! Vi sov såklart över på hotellet och åt en jättegod trerätters på kvällen. Vi avslutade sedan dagen med glass och en kvällspromenad.

Nu har vi såklart de "riktiga" ringarna på oss, tyvärr har jag inget foto på dem, men de kommer säkert komma i nästa inlägg   Jag kan inte vänta på att få skapa en framtid med min fina fästman! Det bara sprudlar i hela mig när jag tänker på det   


Har ju även varit på Ullared nu i helgen! Var superroligt! Krille köpte dessutom mer kläder än vad jag gjorde, lite komiskt    Vi var där typ en heldag, och när vi kom hem så var vi supertrötta! Men det var lätt värt det eftersom båda två behövde nya kläder! 


Har även färgat utväxten, haft lite tjejmys hos mormor, åkt en del med moppen, och varit på lite småutflykter med killen! Har såklart även umgåtts med lite vänner och min familj, men annars har jag mest jobbat, pluggat eller fixat en massa i lägenheten. 


Så vi hörs väl tills nästa gång! 
Pusspuss

         

   

 

            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av takethisandthat - 25 februari 2018 20:10

Hej alla fina följare av denna tråkiga blogg som typ ingen säkert följer längre! ;)    Jag tänker sluta skriva hur länge det har gått sedan sista inlägget för jag vet redan att jag suger på att uppdatera, så... that's that helt enkelt, haha.  A...

Av takethisandthat - 28 juli 2017 11:39

Heeej alla fina där ute!   Jag såg att jag inte bloggat på snart 2 månader och kände därför att jag kanske behövde slänga in ett litet inlägg :) Men hörni, är det bara jag som tycker att tiden flyger iväg? Jag menar två månader, shiiiieet, haha! ...

Av takethisandthat - 31 maj 2017 16:58

Hejhej sötisar! Det har nu blivit slutet på maj och jag känner mig sååå vårtrött.. en del har hänt sedan sist.  (vilket det alltid har eftersom jag bloggar så sällan nu för tiden.. 😉) Jag och Krille har skaffat valp, bild kommer längre ner ...

Av takethisandthat - 2 april 2017 18:33

Hejhej!Jag vill redan nu varna för att detta inlägg kommer bli lite "deppigt" då jag känner att jag behöver få skriva av mig lite och bara släppa allt jag gått och funderat på ett tag nu. Så till er som inte orkar med deppiga inlägg, ni kan sluta läs...

Av takethisandthat - 16 februari 2017 18:34

Heeej! Ja, jag vet, ytterligare 2 månader har gått sedan jag bloggade, och jag vet att jag är sjuuukt dålig på det här med att uppdatera min blogg varje vecka, men jag känner verkligen inte att jag hinner. Det händer alltid så mycket i mitt liv så ja...

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards