takethisandthat

Alla inlägg under juni 2015

Av takethisandthat - 22 juni 2015 18:54

Hajj sötingar!

Ja, veckorna bara flyger iväg. Kan inte hjälpa att min hjärna inte hänger med. Häromdagen trodde jag att det var onsdag, när det egentligen var lördag, var så slutkörd efter att ha jobbat lååånga, sega pass. Menmen, får flera dagar denna veckan att återhämta mig, hehe ;) Tror jag är ledig imorgon, onsdag, fredag, lördag, söndag. Ska bli underbart efter att ha jobbat 7 pass med 4-5 kvällspass. Man tror inte att det ska ta så mycket på en, men när man väl jobbar 7 dagar i rad så är man faktiskt ganska sliten i slutändan ^_^ Och nej, jag är inte klen av mig om ni nu tror det... ;) 


I vilket fall, kan inte säga mer än att jag tar hand om de som bor på LSS-boendet. Det är mycket vård och omsorg jag jobbar med på LSS-boendet, för er som inte visste sedan innan vad man gör på ett LSS-boende. Trust me, jag visste fan inte ett skit vad man gjorde inom LSS innan jag fick jobb på detta boendet xD men man lär sig så otroligt mycket bara genom att jobba där! Man får se saker som man sedan tidigare aldrig sett, gör saker man sedan tidigare aldrig gjort och vara beredd på att ställa upp för teamet. Har redan fått byta ut två pass då teamet behövde mig en viss dag/tid. Ibland blev det till det bättre, ibland inte.. Som igår då jag skulle jobbat dag, fick istället jobba kväll, vilket jag inte föredrar, menmen, vad gör man inte för de man jobbar med :) 


Var även på bio i tisdags eller onsdags, kommer inte ihåg vilken dag det var, haha. I vilket fall, såg Jurassic World i 3D. Så jäkla bra! Spännande så in i helevete! ^-^ Hade verkligen sett fram emot att se den, så när Krille sa att vi skulle se den på kvällen (onsdag eller tisdag XD) så bara skrek jag typ rakt ut av lycka. Yepp, that's me ;) XD Men som sagt, superbra film! Rekommenderar den starkt till alla som älskar spänning och övriga Jurassic Park filmer! :) 


Vad veckan bjuder på får vi se. Mormor kommer på onsdag för att lära sig hur man använder sig av en surfplatta. Ska bli intressant och se hur snabbt en 80-åring lär sig, hahaha xD Jag ska göra mitt bästa för att lära henne allt jag kan i alla fall ;) Sedan blir det Lund imorgon, hämta ut tentan och luncha med Sandrisen ^_^ På torsdag blir det en mysig dag med Emzaan på Väla efter jobb :D Och på fredag ska jag dra till Flowerteam med mamsen och köpa blommor xD kanske blir en mysig fika efteråt, vi får se! 


Jaaa, annars bloggar jag nog när jag känner för det eller får tid över. Hela juli är full av arbetspass. Suck :( Aja, nice med pengar är aldrig fel! Plus att jag nog ska skaffa Instagram. Nina på jobb tjatar på mig att skaffa det i och med att jag nog ska fixa naglarna nästa månad! :))) 

Menmen, ha det bra så länge! 
Kramisar <3 


     


Av takethisandthat - 9 juni 2015 20:09

Hejhej alla goingar!


Andra dagen är nu officiellt avklarad på LSS-boendet. Yay, good job me! Det är lite kämpigt på grund av de uppgifter jag måste utföra för att hjälpa de som är boende där, menmen, jag håller tummarna för att det blir bättre desto fler dagar som går samt när jag klarat av de utbildningar som behövs :) Nu får jag ju inte uttala mig något om LSS-boendet, vare sig det berör vad jag gör eller vilka det är som är boende där/jobbar där. Det har att göra med sekretesslagen, därmed tänker jag hålla mig inom ramarna ^^ Jag kan åtminstone säga vart jag jobbar. Jag jobbar på LSS-boendet på Dalhem, tar 1;an dit, är så jäkla lat så jag inte orkar gå xD, och hittills så har det.. ja.. varit kämpigt som sagt. Det är kanske inte är det jobb jag satsar på i framtiden om jag säger så :P 


Nog om det. om några veckor får jag reda på hur det gick på tentan, och ärligt talat, förvånar inte mig om jag får IG. Det kändes inte alls bra när jag gjorde den i fredags.. Bara att uppnå 70 % för att få godkänt, det är sjukt. Alldeles för höga krav tycker jag. Jag klarade kanske av att samla ihop... 45-50 poäng max, när 58 poäng var godkänd-gränsen.. Så det blir väl omtenta den 18 augusti I guess... Inget jag ser fram emot. Har 33 dagar då jag verkligen kan plugga antingen hela dagen eller bara några timmar, annars så jobbar jag till kvällen och kommer då vara helt slutkörd. Men blir det omtenta så blir det väl det. Finns inget jag kan göra för att påverka det nu. Jag gjorde mitt bästa, pluggade mitt bästa inför tentan, och det är det som räknas :) 


Till helgen ska jag njuta av att vara ledig, då hela denna veckan är full av antingen jobb eller utbildning till jobb. Sedan blir det knappt något ledigt förrän om två veckor, och därefter så jobbar jag en jäkla massa 12 dagar i sträck.. Ingen ledighet där inte :( Om två veckor får jag dessutom se om jag och min fina pojke drar till ett spa eller liknande i några dagar. Hade behövts!! 


Uppdaterar er om någon vecka eller så, får se när jag får tid över! 
Kramis 

   

Tack mitt hjärta för att du orkar med mig de dagar då jag är a pain in the ass. Du betyder så mycket. Min stjärna i mörkret <3

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards