takethisandthat

Alla inlägg under mars 2016

Av takethisandthat - 6 mars 2016 20:56

Hej alla söta, fina!


Det enda jag egentligen har att berätta om idag är födelsedagskalaset + vad som händer nästa vecka, så detta inlägg kommer nog mest bestå av bilder :) 


Jopp, vi hade ett litet födelsedagskalas för mig, brorsan och mamma idag. Även om vi inte var så många så var det ändå riktigt trevligt och roligt! Jag har alltid tänkt att bara för att man inte har en särskilt stor släkt så betyder det inte att man har tråkigt när man träffas. Så är det i alla fall inte i min familj :) Vi åt först lite goda mackor med typ allt möjligt på xD Sedan öppnade vi presenter och till sist käkade tårta och rulltårta. Fyfan vad jag blev mätt! Men gott var det :D 

Det som jag bland annat fick var pengar, märkesväska, parfym osv. Blev självklart glad för allting, blir glad om jag så bara får ett litet choklad på min födelsedag! Spenderar hellre min dag med personer jag älskar än att få grejer värda tusentals kronor.. ^_^


Det som jag och Krille även hunnit få upp ikväll är en tavla i köket och canvas i vardagsrum. Egentligen behövdes det bara en till skruv för att canvasen i vardagsrummet skulle hänga snyggt, menmen x'D Det är inte alls mycket som ska upp nu. Bara resten av tavlorna tror jag. Känns riktigt skönt! 


Nu nästa vecka går jag in på min tredje vecka ut av fyra på praktiken. Känns lite tråkigt att det bara är en vecka kvar efter det och sedan ska man tillbaka till skolan. Jag har knappt saknat att sitta och lyssna på en massa föreläsare precis.. Eller jo, i början av praktiken gjorde jag nog det, för det kändes så ovant att behöva planera typ 3/4 av mitt schema helt på egen hand. Jag ogillar det ganska mycket.. Men nu är jag mer varm i kläderna och känner väl att det har gått helt okej. Blev ju faktiskt ändå godkänd på halvtidsbedömningen, så det känns bra :) Vad jag vet så väntar ett besök på äldrepsykiatrin imorgon och sedan ett besök på rättpsykiatrin på onsdag. Kommer inte riktigt ihåg hela mitt schema, men just det vet jag att jag skrivit in i alla fall, haha ^_^ 

Jag bjuder på några få bilder som avslut, så hörs vi någon annan dag! 

Pusspuss <3 




 


                   

Av takethisandthat - 1 mars 2016 13:40

Hej alla glada, fina! 


Japp, nu har det gått snart 7 veckor sedan jag bloggade, och shit, tiden har verkligen flugit iväg! Jag har inte ens haft tid till att tänka tanken att blogga ^_^ Men nu kör vi, right? Ska försöka komma ihåg de saker jag faktiskt ville skriva lite om idag! 

Först och främst så har jag och min kära pojkvän flyttat. Härligt! Vi har nu bott i vår egen lägenhet i 2,5 vecka, och det känns riktigt, riktigt bra! Till en början var det tufft dock. Jag saknade mamma, att sova i mitt "eget" rum om ni förstår vad jag menar, och allt bara kändes skit.. Jag grät typ flera kvällar i rad för jag mådde så dåligt, och övervägde nästan att flytta hem för jag intalade mig själv att jag fattat fel beslut. Men nu, lite mer än en vecka senare, så mår jag bättre för varje dag som går. Jag har en egen teori om varför jag mådde så dåligt och jag tror mycket var på grund av att vi hade det så stökigt i början, och jag är SÄMST på att hantera kaos och oreda. Jag kan inte bo i en lägenhet som har fullt med kartonger och påsar med bland annat kläder överallt. Det går bara inte! Jag tror faktiskt att jag fick en lätt ångestattack, för jag kunde verkligen inte sluta gråta och tänka negativt om denna lägenheten. Som tur är så har jag "bott in mig" lite mer nu och älskar idag lägenheten! Hoppas att ni kommer tycka detsamma, bilder kommer lite längre ner i inlägget för er som vill kolla in läget ;) Glömde nu säga att vi bor på 6:e våningen i ett 11 våningshus som är nybyggt. Underbart!! 


Från en sak till en annan så har jag nu varit på praktik på Najaden i lite mer än en vecka. Till en början trivdes jag inte alls. Mitt schema var inte som jag hade förväntat mig och jag kände bara att inget gick bra överhuvudtaget. Men nu är jag lite mer varm i kläderna, och har börjat fixa lite mer självständigt med mitt schema, och ärligt talat känns det bra att kunna planera lite på egen hand, även om jag föredrar att få ett schema som sedan innan redan är planerat på ett visst vis. Det är bra med omväxling, don't you think? ;) I vilket fall, är inne på 2:a veckan av 4, så ska bli roligt och se vad de kommande veckorna bjuder på! Kan säga att jag är glad att jag valt att plugga till just arbetsterapeut, för nu får jag se hur olika arbetsområden som man faktiskt kan arbeta inom som AT. Och det är bredare än vad jag trodde! Så det är ju en positiv överraskning! :DD 

Nog om det, idag är det en speciell dag... För det är ju min födelsedag! Börjar bli gammal nu :'D Hela 21 år xD På praktiken fick man en massa gratulationer tack vare min härliga handledare som tvunget skulle säga det till allt och alla, haha! Men såklart blir man ju glad att blir gratulerad, känner sig extra omtyckt då ;) Sedan har en massa underbart, fina människor skrivit grattis på fb, messenger och sms ^_^ Mamma ringde och sjöng för mig i morse också! Haha, som jag satt och log som ett fåne på bussen :DDD Blev riktigt glad! Precis lika glad som jag blir när man får gratulerationer från andra, det betyder också mycket ^_* Till helgen blir det då födelsedagsfest för mig och brorsan, men också för mamma, hon blir 55 år på söndag, så egentligen firar vi henne "mest", hehe ;) Ska bli döhärligt! 

Sedan på fredag träffar man Emzii på en mysig fika, längtar! :D :D Saknaden efter sin "syster" är obeskrivlig

Jaa, det var väl allt för denna gången I guess? Lite bilder kommer som sagt längre ner :] Hörs nästa gång finingar! Possss

                 








Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards