takethisandthat

Alla inlägg under augusti 2014

Av takethisandthat - 20 augusti 2014 08:54

Hajhaj!

Jag bloggar just nu från mitt hotellrum i Turkiet, Alanya. Krille var precis nere i matsalen och käkade frukost, men jag kände inte för att sitta bland en massa folk och stressa i mig frukosten för att sedan behöva halvt springa till hissen och bort till vårt rum för att äntligen kunna snyta mig :$ Jappjapp, jag är fortfarande förkyld. Det börjar bli bättre, men det går seeegt. Jag blev ordentligt förkyld efter VIP Hamam i söndags. Kan vara som så att alla dofter och den tryckande värmen som var där inne var det som fick bägaren att rinna över. But idk :) 


I vilket fall så har jag blivit lite brun trots förkylningen och den jobbiga värmen. Det känns bra :) Dock så har jag fått några konstiga små runda,röda saker på mina ben. De ser ut som finnar, men det är inte hårsäckinflammation. Har ingen aning vad det är, men det har blivit bättre med de dagar som har gått sedan vi kom hit i alla fall :) 


Idag blir det en chill dag i solen, kanske in om stan också. Får se hur pass mycket jag orkar. Eller ja, hur pass mycket min kropp orkar dvs ^_^ Krille vill hemskt gärna in om stan, men den är 2 km bort, och jag hostar nästan hela tiden och snyter mig fortfarande lite grann, vilket gör att det, enligt mig, ligger 200 000 km bort istället för 2 km ;) Det blir en mysig lunch och kvällsmat idag också, precis som de förgående dagarna :') Det har varit god mat här, men det går inte att jämföra med maten i Spanien. Ingenting här går egentligen att jämföra med Spanien, för i Spanien var allting mycket bättre, enligt mig ;p De städade vårt rum varje dag, bättre mat, mer frihet på hotellet när till exempel det kom till att fylla på sin vattenflaska med deras vatten i matsalen, de hade ingen ohyra på rummet etc. Menmen, alla hotell förtjänar visst inte att ha 4 stjärnor för de kan inte leva upp till dem :) 


Imorgon blir det en heldag utomhus. Jag och Krillex ska iväg och uppleva tre av de mest viktiga sevärdigheterna i Alanya. Bland annat någon grotta och en flod. Ska bli awsome och jag ska ta mååånga bilder! Eller ja, jag eller Krille ;) Kommer förmodligen lägga upp några bilder från Turkiet som jag gjorde med Spanien-resan. 


Nu hade jag i alla fall tänkt käka lite frukost, vila och sedan ut och sola på vår balkong, som faktiskt är den enda balkongen som har sol från 9-13. Det är nice :P Så vi får höras när jag kommit hem och så uppdaterar jag om hur läget ser ut då!


Massa kramisar!


 

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards