takethisandthat

Alla inlägg under april 2014

Av takethisandthat - 30 april 2014 22:57

Hej igen alla söta, glada! 


Försöker bli bättre på att blogga då jag vet att jag varit sjukt dålig på det de senaste veckorna. 
Idag har man i vilket fall gjort ett seeeeegt, meningslöst svenska prov. Kändes inte ens lönt att göra det, men gick ändå ganska bra! Efter det så slutade man ;) Gött att sluta tidigt en onsdag faktiskt [: plus att man är ledig imorgon och fredag, så inte skola förrän måndag :'D Några timmar senare så drog man ner till stan för att möta upp Denise   

Imorgon kommer min fina pojke hit! Har saknat honom enormt så ska bli mysigt att ha honom här några dagar. Dessutom har jag ju någon som passar upp mig då också ;) Haha, nej, skojja [: Blir till att plugga nästintill hela dagen imorgon och eventuellt fredag också. Inget jag ser fram emot men det som måste göras, måste göras ^-^ För övrigt så kommer det bara bli en massa filmmys och liknande detta "mini-lovet". Skönt att vi tar studenten om 5 veckor! Helsjukt egentligen, men tide flies, eller vad man nu säger. Snart blir det att ta på sig balklänningen och bege sig till den efterlängtade balen och bara någon vecka efter det så är det studenten. Längtar! Plus att man ska klippa och färga håret om två veckor ungefär. Kan lägga upp bild på hur det blir och även på mig och Denise, hur vi ser ut på balen ;) Ska bli awesome!! :'DDDD 
Nämen, nu när jag har skrivit en liten update om vad som hänt idag och vad som kommer att hända de närmsta veckorna så ska jag nog spela några games på LoL, är inte särskilt trött och är ju ändå ledig så varför inte njuta av att ha sovmorgnar och ta vara på tillfället att kunna vara uppe sent? ;p 

Kommer en mobbad flumbild + en på mig och brorsan ;)

Hörs! Kramar!


   

Av takethisandthat - 28 april 2014 20:24

Hej sötnötar!

Jag vet, har inte bloggat på tuuusen år! Men har haft en hel del plugg att göra mig av med, plus att man åkt på en rejäl förkylning som börjar läka ut nu ^-^ Trots att jag mår lite bättre och plugget minskar, så är det ändå något inom mig som... stör mig. Jag vet att det är saknad och jag vet vem saknaden är riktad mot, men, jag stör mig på att jag vissa dagar kan gå och tänka på det som hänt emellan mig och denna personen. Ibland önskar jag att det aldrig hade hänt... But life is a bitch, right? Känns nästan som det ibland i alla fall. Och jag vet inte riktigt om jag alltid uppskattar alla motgångar man får av livet. Vid vissa tillfällen i livet så känner man bara att man har fått nog och inte pallar mer. Och det är ju då som man mår som sämst. När allting verkar gå emot dig. 

Tänkte inte trötta ut er med mitt tjat och mina känslor dock ;) Hade mer som syfte att skriva lite. Inte om något särskilt utan bara... skriva x'D Till exempel som att jag är ett STORT jävla spelfreak när det kommer till Leauge of Legends!! Fast att jag inte är högre än Silver i ranked, så älskar jag bara känslan av att komma hem och veta att man kan spela, trots att det oftast är noobs på min server xDD En del anser säkerligen att jag är en noob själv då jag inte nått högre än Silver I, meeen.. jag har typ spelat max 30-34 games och nästan enbart support sååå [: Och jaa, för er som aldrig spelat Leauge of Legends... It's complicated! :') Men, jag kan försöka förklara lite grann i alla fall. 
Okej, i Leauge of Legends så finns det olika roller man kan spela när man går in i ett game. Dessa är:
- Marksman 

- Support

- Assassin

- Fighter 

- Mage 

- Tank


Om du väljer support så säger det sig nog själv, att du ska supporta en annan person, till en början i alla fall. Denna person kallar man för ADC (Attack Damage-Carry). I mitten av gamet så kommer du och resten av ditt lag att spela mer tillsammans, vilket då betyder att du supportar hela ditt lag. 
Om du väljer ADC så gör du fett med damage och blir supportad av din support xDD haha. 

Väljer du istället Mage så är du en APC (Ability Power-Carry) vilket då betyder att du är väldigt kraftfull när det kommer till Ability Power. 
Om detta inte passar din smak så finns det såklart Tank, Assassin och Fighter kvar att välja mellan. En tank är ganska uppenbart vad det står för. Tänk dig som en massiv stridsvagn i COD ^-^
Fighter är en champion som skadar mycket och har relativt bra med "health". 
Och slutligen en Assassin som dödar sin fiende snabbt och enkelt, men inte har särskilt mycket "health". 

Det finns myyycket mer att berätta om LoL, men jag känner att för er som aldrig spelat det, så blir det nog för mycket att ta in och man känner sig nog bara frustrerad och tycker att "men vafan, hon kan ju inte skriva precis som att alla vet vad LoL är?!?", därför avslutar jag detta inlägg här x'D

Vi hörs när vi hörs!

Kramisar!


       

Av takethisandthat - 7 april 2014 08:54

... mina fina underbara läsare!

Idag ser jag ut som en katastrof ------->  

Eller vad tycker ni? Har knappt hunnit platta håret, osminkad och trött. Kan man se mycket värre ut? Nej! Eller joo, okejdå. Det kan man nog ^-^

I vilket fall, här sitter jag då, ensam, mobbad, som en idiot, och väntar på min "VD" - Caroline Larsson ;) Hon är inte min riktiga VD, eller hm... Hon är VD för mitt, hennes, och två till, företag - PicturePerfect. Ska bli lite tråkigt att eventuellt lägga ner vårt företag snart, då det närmar sig studenten... Menmen, vi får göra det bästa av vår sista tid som ett Ungt Företag! :') Ni kan besöka vår blogg för mer info ----> http://pictureperfectuf.devote.se/ 


För övrigt så består dagen av två lektioner, sedan hem och pluggaaa.. Skit, orkar verkligen inte >:( Fast är väl tvingad, har NP i svenska nu på torsdag och har inte ens börjat!! :$$
I helgen så var det mega myyys att ha min fina pojkvän hos mig fredag-måndag. (Han stannade en extra natt [: ) Gjorde även Högskoleprovet, vilket var från 08.30-16.15 Jag höll på att dööööö! Fick inget bra resultat heller. Känner mig så urfuckingdålig så det finns inte.. Känns som min intelligens, jag trodde att jag hade, bara var en synvilla, någon slags dum inbillning eller något som jag intalat mig själv. Nä, Högskoleprovet kan ta sig någonstans, för det var tydligen ingenting för mig :p
Har dock inte särskilt mycket mer att skriva, så det får räcka med detta [: 

Pussar! 

 

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards