takethisandthat

Alla inlägg under maj 2013

Av takethisandthat - 17 maj 2013 17:07

Hellåj bloggis!

Det är sjukt längesedan jag bloggade nu! Ungefär en månad sedan :) menmen, har haft fullt upp med prov, nationella, inlämningar, redovisningar etc. Nu först två veckor innan vi slutar så har det börjat lugna sig. Det har väl inte hänt särskilt mycket egentligen. Foten läker i sin egen takt, hoppas bara att den är helt läkt om två veckor, då jag ska lämna tillbaka mina kryckor :/ Kommer kännas väldigt märkligt att börja gå igen. Nästan som när man var en liten kiddo och skulle börja lära sig gå xD 
Det som väntar om runt tre veckor är en resa till Stockholm, då man ska fortsätta sitt projekt (UA). Känner mig inte särskilt taggad om jag ska vara helt ärlig, men det är hur jag känner nu, behöver ju inte alls vara så då ;D Och dessutom MÅSTE min fot vara läkt tills dess. Hur fan ska det gå annars liksom? O.O 
Aja, sen om runt två veckor slutar man skolan. Ska bli så himla skönt!! De senaste fyra veckor som gått då jag använt mig av kryckor har varit sjukt dryga. Jag har typ tappat all ork och vilja att gå till skolan. Och att plugga. Nu tar det allt som det kommer, och så får det bli som det blir. Det enda som är kvar är ändå ett nationellt i matte, sen inga fler nationella! Härligt! Samt en redovisning i franska + prov om en bok vi läst. 

En fråga jag ställt mig de senaste veckorna är hur alla faktiskt har sina egna bekymmer. Man märker det mycket mer tydligt när man själv har skadat sig. Folk haltar, använder sig av kryckor, har gips, problem med knäna, pollen allergi etc etc. Sådant la jag inte alls märker till när jag inte var skadad. Klart jag tog hänsyn till andra, men man såg liksom inte på folk på samma sätt om man säget så. Nu är det precis som man fått en annan inblick i hur andra faktiskt har det. Folk gnäller ju så lätt nu för tiden, över småsaker. Om de fått lite smuts på tröjan: "OMGOMG!!! Fan vad äckligt! Jag har fått fucking smuts på min nya tröja! FML! Det går aldrig att få bort!!!" Näheee, men samtidigt som du bryr dig så jävla mycket om din tröja så dör någon av svält? Men det är ok då? Bara din tröja är ren och fin?

Eller som ett typiskt exempel som jag faktiskt hörde två tjejer prata om på bussen häromdagen. Skitsnack. De satt helt enkelt, hela bussresan, och snackade skit om någon tjej som de tydligen var "vän" med. De var allt från hur hon såg ut, till hur hon bodde, till vilka hon umgicks med etc. Men alltså, kom igen tjejer! Vi ska stötta varandra, inte trycka ner och kränka! Det är så patetiskt att sitta och snacka skit bakom ryggen på någon! Det är fegt, ynkligt och falskt... Min poäng är.. varför vill man hitta sådana små saker att gnälla på? Är det för att man inte Har något att gnälla om? Eller kanske för att man tar efter de man umgås med? Personligen så tycker jag bara att man ska vara glad för varje dag man faktiskt vaknar upp, kan stå på benen och mår bra. Det är de enda som spelar roll enligt mig! :)

Imorgon kommer älskling hit. Ska bli mega mys! Saknar dig såå mycket älski :** Det blir lite smått plugg, massa gottis + Eurovision på kvällen :) Hoppas jag i alla fall ;)) <3
Sedan stannar han till söndag, och efter han åkt blir det plugg -.-' Något jag INTE ser fram emot XD 
I vilket fall, ha d tills vi hörs nästa gång! :)) 
Massa kramisar!



                

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards