takethisandthat

Alla inlägg under juli 2015

Av takethisandthat - 23 juli 2015 14:08

Hajj sötnosar! 

Som vanligt så är jag kass på att blogga, men denna gången kan jag skylla på jobbet, då det faktiskt tar upp en hel del av min fritid. Räknade ut att jag från och med idag har 21 arbetspass kvar! Helt sjukt, sist jag tänkte på hur många pass jag hade kvar så fick jag det till 46. Vart fan tog de 25 arbspassen vägen? O.O Tyvärr är det så att jag nu inte vill tillbaka till skolan. Har börjat trivas så med mitt sommarjobb att jag inte pallar skolan just nu... Men jag får väl kämpa på I guess. 5 terminer kvar, det låter sjukt mycket, I know, men jag ska klara det! Om några år så är jag en färdigutbildad AT och det ser jag fram emot. Yrket verkar vara så kul! :] Desto mer jag hör om vad en AT gör, desto mer vill jag ta examen, lol xD Jag vet att jag tänkte exakt samma tanke när jag gick i gymnasiet, att jag ville ta studenten och sedan börja jobba, men denna gången är det lite annorlunda. Denna gången vill jag inte jobba istället för att plugga, jag vill uppnå mitt mål som då såklart är att ta examen, sedan kommer jag förmodligen få jobb ganska snabbt eftersom ATs är väldigt eftertraktade på arbetsmarknaden. Men det är inte därför jag valde yrkeskategorin, jag bara sökte slumpmässigt till en massa utbildingar och så baam, blev jag antagen till Medicinska Fakulteten! :P Än så länge ångrar jag inte mig i alla fall. 


Vad har annars hänt som är intressant att berätta om? Hmm.. Varit på lan förra helgen. Stannade inte särskilt länge, då jag lätt blir trött av att spela samma spel eller göra en och samma sak i flera timmar ^_^ Men blev att man åt pizza och spelade några rundor LoL. Sedan tog jag bussen hem och somnade gott i min mysiga säng (: 
Med jobb har jag även varit på lite utflykter. Bland annat i Helsingör, på en djurpark, i Råå och käkat lunch mm. Jag trodde aldrig att det skulle vara så kul att jobba inom LSS, men efter  att ha jobbat där i snart två månader så har jag helt ändrat uppfattning! Skulle kanske inte se det som mitt framtida drömjobb, haha, men lätt ett bra extrajobb nu när studierna börjar igen. Plus att jag förmodligen har säkrat sommarjobb till nästa år vilket är naaajs som fasiken :D Känslan av att slippa söka tonvis med jobb samtidigt som man måste fokusera på plugget... Aa, den går inte att beskriva. Det rätta ordet är nog en enorm lättnad. 


Vad som händer ikväll får jag se. Kommer umgås med Emzaan en stund i vilket fall, mys :D Och snart kommer även Selmish hem från Montenegro, då blir det att fira henne som fan! Hehe ;) Plus att Mallorca-resan närmar sig mer och mer för varje dag. Ska bli så enormt skönt att komma bort ett tag, fast att det bara är en vecka. Och brun ska jag bli denna gången också, det ska jag se till ;) XD 

Näpp, nu tänkte jag antingen fortsätta spela eller platta håret, disaster, och bara för att jag inte är rädd för att visa hur jag ser ut i vanliga fall, innan jag fixat till håret, ska ni få se en hemsk bild på mig, hehe ;)          ;) 

Ha de! Poss

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards