takethisandthat

Alla inlägg under februari 2015

Av takethisandthat - 18 februari 2015 19:40

Hej bloggis!


Nu har vi flyttat in i den tillfälliga lägenheten under tiden som de renoverar vårt badrum. Inget vidare kan jag ärligt talat säga. Första lägenheten vi fick stank rök, så den kunde vi inte bo i. Det innebar att vi fick flytta allting vi tog med oss ytterligare EN GÅNG TILL. Tröttsamt..... Allting tog sammanlagt en hel jävla helg! Istället för en-två dagar... Även det, tröttsamt. Jag har knappt hunnit plugga något, ligger därför efter i plugget, och känner mig helt slutkörd, vilket säkert hela min familj också gör. Vi har alla kämpat för att få hit våra grejer, städat hela lägenheten, då den var sjukt äcklig och smutsig, och sedan försökt hitta allting i alla jäkla påsar och väskor vi hade med oss! Detta vill jag ALDRIG mer göra om... Fyförfaaaan :c *Sadfacesmiley* Jag längtar tillbaka till vår lägenhet! En ny underbar dusch, nya toaletter, vask, plus lite mer. Denna lägenheten vi bor i nu har ett fult, äckligt badkar som lätt svämmar över då det är stopp i avloppet, en spis som typ inte fungerar, fanns ingen mikro så vi fick ta med en mikro från förra lägenheten, plus att det står en massa bebissaker överallt, bland annat en jäkla potta på toan O.O WTF!? Det finns ingen tv, fyra förjävliga sängar att sova i, och en soffa, fåtölj och pall som knappt går att sitta i. Detta låter säkert jättegnälligt, men jag är ju så van vid vår lägenhet, som är stor, ljus och har fina tapeter och möbler. Denna är precis motsatsen. Fula tapeter, inga fina möbler och knappt beboelig. Den ska till och med rivas!! Man bara "Vem fan skickar en familj till en lägenhet som ska rivas?" IQ? 


Nu har jag fått gnälla av mig lite, hehe :'D Tre veckor, sedan flyttar vi tillbaka till vår mysiga lägenhet. I CANNOT WAIT! WIIE :D För övrigt så var jag och fikade en stund med Emzaan idag,mysigt! Var ett tag sedan vi sågs. Allt för längesedan egentligen! :') Träffade även Selma i förra veckan. Även det var sjukt mys :DD Nu hade jag iaf tänkt plugga lite, om det går, och sedan bara lägga mig ner i sängen och stirra i taket O.o Nääeh, men kanske sätta på en mysig film och käka godis, hihi ^_^


Förlåt för ett gnälligt inlägg, men man kan inte alltid vara glad, right? Det är därför jag lägger till en glad låt i inlägget, så jämnar det ut det gnälliga lite, mahah :D Pussar <3


     



Av takethisandthat - 12 februari 2015 14:02

Ibland så bränner den där smärtan inom dig så mycket att du inte längre vet vad du ska göra för att bli av med den. För mig är den smärtan något som jag gick igenom varje dag för ett tag sedan. Du ser personen, som du en gång kunde sitta och prata med om allt, gå iväg från dig. Gå sin egen väg, där du är utesluten. Det har gått så lång tid nu, och jag har kommit fram till att jag måste gå vidare, och släppa taget. Men det är enklare sagt än gjort. 

Du ser personen skratta, må bra, vara lycklig. Och du vet innerst inne att du måste låta personen leva det liv som han/hon vill, men du vill inte det själv. Vad hände med alla de gånger som ni smsade? Alla de gånger ni skypade eller något liknande? Det är precis som att allt det är... borta. 


Jag känner helt ärligt att jag har slösat bort min tid på att gå och vara ledsen och känna mig värdelös i denna personens ögon. Jag har hoppats så många gånger på att vi en dag ska ta upp kontakten igen. Men nej, det kommer inte hända. Jag väljer att gå min egen väg nu. Med eller utan personen i fråga. Det får vara slut på dagar då jag tänker tillbaka och saknar. För det jag saknar kommer aldrig tillbaka. Och det vet jag. What's in the past, stays in the past, right? Det är tråkigt att det ska behöva sluta såhär, men ibland ger livet dig smällar som är svårare att bekämpa. Men jag har tagit mig igenom så mycket mer tuffa tider, jag kan klara detta också. Fast att mitt hjärta kommer bli helt jävla krossat, så är detta egentligen ett beslut jag hade behövt fatta för så längesedan, men jag har inte kunnat. 

Jag får helt enkelt inse att personen jag kände finns inte längre. Den personen är idag är en främling för mig. Någon som jag aldrig hade kunnat förlita mig på över huvud taget. 


Dax för mig att rycka upp mig, plugga på ordentligt, och fokusera på MITT liv. Vad vill JAG? Vem är JAG? Hur vill jag att MIN framtid ska se ut? Jag har lagt ner alldeles för mycket tid och energi på att känna saknad, ånger, orättvisa och depp. Nu är det slut. Jag har bestämt mig. Vissa personer är det väl lika bra att lämna i sitt förflutna antar jag. Hejdå mitt förflutna, hej min framtid!   


Låt som beskriver exakt mina känslor just nu! 

https://www.youtube.com/watch?v=2X43XF8247E 



   

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards