takethisandthat

Alla inlägg under oktober 2014

Av takethisandthat - 30 oktober 2014 17:06

Hallåj alla goa, glada! 


En månad sedan sist. Herregud vad tiden går snabbt :) Under den månad som gått har en del hänt. Men man har väl inte en blogg för att skriva om allt privat som pågår i ens liv, eller hur? Om man skulle gjort det så är det precis som att kasta sig själv till vargarna xD Man blir alltså uppäten.. Ha ha. För er som inte fattade ;) 


Jag kan väl ta upp några saker som inte är fullt för privata. Först ut är att jag och Krillish har hittat vars sin julklapp till mamma. Jag vet, det är tidigt, men whatever! :D Det är två par snygga tröjor från Bonprix. Får hoppas på att hon blir glad när hon får dem till jul ^_^ 

Sedan har jag checkat lite på vinterjackor och ett par snygga stövlar. Är i stort behov av både och. Min senaste vinterjacka gick sönder i fjol, så fick slänga den :c Men det är väl bara att ge sig ut och leta upp en ny som man trivs med! '_' 

Något annat som också hänt under denna månaden är att det har köpt några nya fiskar till akvariet. Tre stycken kampfiskar. En hane och två honor. De är supervackra, fast mest vacker är nog hanen, då han ska attrahera honorna I guess ;) De verkar trivas i akrvariet, och simmar runt och söker uppmärksamhet hela tiden :p 

Jag och Krille släppte även ut några av de största fiskynglen (vet inte om de är så mycket yngel mer men...) och de klarade faktiskt sig ganska bra! Tills en blev ihjältuggad, förlorade sin stjärt och sitt ena öga. Då jävlar tog jag in de resterande i sin lilla bur igen! Vättskrämd blev jag, minst sagt! :c Så nu får de hålla sig i sin bur någon månad eller två till, innan vi försöker igen. De kan ju inte vara i sin bur förevigt, eller hur? 

Nu till helgen så är det Halloween :) Ska ut med Krille och några till. Har inte riktigt bestämt vart vi ska gå med vi får se. Blir nog kul! Har inte köpt något speciellt som jag ska ha på mig dock, så får improvisera och göra något eget av det hela! Going Elin-style! [: 


Annars så har jag enbart fixat en del ärenden, bla med AF, och det hela slutade faktiskt bra för mig denna gången. Wooh :))) Fattas bara en praktikplats och ev en anställning någonstans ^_^ Men tro inte att jag fick vänta och kämpa för att ta mig hit, för det fick jag! Jävligt mycket (: Så nu är jag officiellt arbetssökande, och slipper gå en högskolelinje som verkligen inte passar mig o.O Skönt!

Tyvärr har jag ingen vidare bra bild på de nya fiskarna, eller på något av det som jag berättat om xD Såå, det får bli en random bild från typ.... tusen år tillbaka i tiden? Ja, något sånt!
Pusss :* 


   



Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards