takethisandthat

Alla inlägg under januari 2015

Av takethisandthat - 23 januari 2015 14:32

HajhajHaj!

Jahapp, då har man börjat högskola i måndags. Blev jäkligt förvånad över att jag ens kom in på linjen jag hade sökt. Antagningspoängen för att komma in på Arbetsterapeutsprogrammet var ca 18, jag har 16 poäng, hihi    Och de tog enbart in 35 stycken av 662 behöriga!? Så just nu skiner jag av glädje och känner en stor heder för att jag blev utvald   Nu är i alla fall denna veckan över, skönt. Blev förkyld i måndags kväll så har mått ganska dåligt denna veckan. Därför kommer jag utnyttja denna helgen till att bara ta det lugnt, vila, mysa med killen, ev fika med mamsen eller inte göra ett skit, haha. Är stolt över mig själv som inte har gett upp. Jag är vanligtvis en person som inte ger större saker en chans. Förra utbildningen gav jag en vecka, sedan hoppa jag av. Okejokej, den utbildningen var kanske inget för mig, you don't say?!?   , men jag gick i alla fall dit en vecka och konstaterade att neppnepp, här finns ingenting för mig att hämta, och sedan var den historien slut. Pha    Men denna utbildningen känns bra, ja, riktigt jävla bra faktiskt! Jag vet att de första terminerna kommer bli kämpiga, men vafan, jag är en kämpe. Har kämpat mig igenom livets alla motgångar hittills, så varför inte ta ännu fler? Bring it!   Bara så att alla vet.... JAG KÄNDE INTE SÅHÄR FÖRSTA DAGEN!!! Nejnejnej, äru dum eller? Jag hade fucking panik! Mitt huvud dunkade av tankar, magen kändes som en fucking torktumlare som snurrar runtruntruntrunt och runt och den slutar ju aldrig heller, nejnej. Ett tag trodde jag att magen skulle öka takten. Jamen så att jag blev illamående på allt också. Men nej, så kul fick jag inte ha det   Jag kommer ihåg att mina första tankar angående morgonen när jag steg på tåget var "Denna dagen... är en katastrof. SUCK". Väl framme i Lund ---> "Vart fan gör jag ens här? Vart är min säng? Jag vill sova! ÅÅÅH, vilken bussfan var den nu jag skulle ta? Jaha, busshållplatsen är där. Okej... Och en massa folk överallt. Jahapp, och jag syns inte heller, nä. "Hejhej, jag är ny här i denna... eh, ja, staden. Syns jag?" Nä, såklart att jag inte gör. Kan det sluta vara så jäkla mycket folk överallt? Räcker det inte med några få pers och så jag och min musik. Det hade varit underbart. Men nej, såklart inte.. SUCK". Detta var alltså mina tankar från och med att jag steg av tåget fram till dess att jag steg på bussen. Så nej, min första dag var INTE så bra som jag hoppades på. Men jag lyckades, eller hur? Nu har jag gått en vecka på utbildningen, som tidigare sagt, och jag känner mig ärligt talat taggad! Och nervös... såklart. Haha   

Min första tenta är om två veckor. Och jag är nästintill... ett nervvrak! Jag har inte ens beställt några böcker! För vet ni varför? FÖR ATT DE ÄR SVINDYRT!!! Jag lovar, hade jag inte bott hemma så hade jag blivit ruinerad. Okej, det blir jag väl ändån, men inte fullt lika mycket då, kanske, eller? Nej, inte fullt lika mycket. Jag vill ge er som funderar på att studera direkt efter gymnasiet ett litet tips. Tänk efter jäääääävligt noga först. Kolla upp lite fakta, besök staden där du tänkt studera, prata med kompisar som går/gått i högskola - Hur är det? Är det stressigt? Är det stor ålderskillnad på ens klasskamrater? Är det stor skillnad jämfört med gymnasiet? 
För jag lovar, det är inte som att gå i gymnasiet. Folk är trevligare, mer mogna, mer lugna, mer tråkiga och definitivt mer annorlunda! En del har barn och familj, en del har sambo, en del är singel, en del är partypeople och en del är inte det. Jag blev förvånad första dagen, för jag visste inte ett skit. Jag hittade inte i Lund, jag kände ingen, jag var nervös och jag visste knappt vad jag skulle förvänta mig. Men efter en vecka så har du landat lite, du vet vart du ska varje morgon, du vet på ett ungefär vilka du ska leta efter från din klass osv. Så mitt bästa och största tips, gör inte som jag. Kasta inte bort de chanser du får. Ge chanserna en chans innan du fattar några beslut. Du kan annars gå miste om något väldigt bra   


Nähepp, nu har jag tjatat klart om min första dag på högskola och allt annat som handlade om högskolan! Vi hörs när vi hörs nästa gång! (mao, när jag har tid och inte en massa tentor) 
Stooor kramis! 


         

Av takethisandthat - 12 januari 2015 21:38

Hajhaj!

Ett bra tag sedan nu, det vet jag mycket väl om ^_^ Men mitt liv snurrar inte kring min blogg exakt hela tiden. Ibland känner jag bara inte för att blogga, och då bloggar jag helt enkelt inte. Sedan vet jag att man tappar många läsare pga det, men jag skriver faktiskt mest för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka om några månader eller ett halvår och se vad jag skrev, hur jag kände, eller vad som skedde i mitt liv just då. Det är ganska intressant ärligt talat! 


Menmen, vad har hänt i mitt liv sedan sist då? Ojojoj, vart ska jag börja? Haha. Senast jag skrev var den 18 november förra året om jag minns rätt, och det är nästan 2 månader sedan, så kan ta det absolut största som skett i mitt liv, sounds good? Annars sitter ni här i flertalet år :'D 

Så number 1: 

I början av december började jag på en aktivitet via AF. (arbetsförmedlingen för er som inte vet :) ) De första dagarna var ganska okej, jag lärde känna nytt folk, trivdes relativt bra, enbart tack vare att jag hade några goa människor att umgås med, men annars var det LAME. Jag satt bokstavligt talat och sökte jobb i 4-5 timmar!! Ni tror mig säkert inte, men det är dit AF skickar samtliga ungdomar som är mellan 18-29 för att ingå i ungdomsgarantin, som det så fint heter. Du får inte bara slösa din tid på att bara söka jobb, nejnej, du får även en skitkass ersättning från Försäkringskassan som man omöjligt klarar sig på om man bor själv eller lever under andra förutsättningar, som att till exempel betala sin egen mobil, har andra räkningar att betala osv. Jag trodde ärligt talat att jag skulle få jobb ganska snabbt, men nepp, inte en enda intervju på en månad, så det är nu vi kommer till number 2...

Number 2: 
Efter en förjävlig månad på jobbtorget, tack Hannah, Nora och Linda, ni är fan bäst!, så fick jag ett oväntat glatt besked. Jag hade kommit in på min utbildning i Lund, som jag egentligen sökte för skojj skull. Arbetsterapeutsprogrammet är inte enkelt att komma in på kan jag ärligt talat säga. Av 662/663 behöriga tog de in 32 stycken. Jag var alltså en av dessa 32 som blev antagen. Jag känner mig så jäkla hedrad! Så efter en massa frågetecken, oroliga tankar och funderingar bestämde jag mig för att börja på utbildningen. Den börjar den 19/1, och sedan kör det på för fullt. I en takt jag säkert måste vänja mig vid, men det fixar jag. Programmet känns så... mig liksom. Svårt att förklara, men jag längtar samtidigt som jag fasar för nästa måndag! xD Det är fortfarande en del frågetecken kvar; vilka kommer jag gå med? Vilka åldrar är det? Kommer jag hitta någon att umgås med eller bli en outsider som jag oftast alltid varit? Tänk om jag failar på alla tre chanser att klara mina tentor, vad fan gör jag då? 
Ja, det är bara en del. Men jag har bestämt mig för att klara det. Pluggar jag bara, så ska jag minsann klara det! Here we go! 


Number 3: 

Ja, nummer 3 får nästan bli julafton och nyår. Båda dagar var underbara och mysiga. På julafton åkte jag som vanligt till min mormor. Fikade, kollade Kalle, delade ut julklappar, spelade julklappsspelet, åt mat, och fikade igen. Sedan blev det att åka hem på kvällen. Blev en julafton som jag förväntat mig. Det är ingen julafton utan min mormor <3 (:
På nyår var jag och Krille ute och åt på restaurang, firade hans födelsedag, och senare så kollade vi på fyrverkerierna och spelade LoL och tog några shots ^_^  Webbade även med en gemensam vän via LoL - Luka. Awsome och sjukt kul. Fick en massa skratt! :') Emellan jul och nyår så firade jag och Krille jul med hans familj, och var även på Krilles 20 års fest. En riktigt lyckad kväll blev det med en massa skratt och prat. Underbart! :) 

Tänkte som avslut lägga upp lite bilder från julafton, Krilles fest och kanske lite random foton. Vem vet ;D Och de där Turkiet bilderna, jaaa, jag kan väl lägga upp en eller två, men det känns lite förlegat, så ni får nöja er med dessa få bilder. Okajj? Pusshej <3

 

 

Krilles 20 års fest :') 

             



Turkey 2014 <3

             



Julafton hos mormor :)) <3

                   

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards