takethisandthat

Alla inlägg under december 2012

Av takethisandthat - 26 december 2012 15:15

Hellåjsan! :D 


Tänkte endast berätta lite kort om julafton samt lägga in några gulligull bilder ifrån julafton :) låter det bra? 
Jo, så julafton då. Underbar dag! Började med frukost runt halv tio, fixa sig i ordning, sedan, ungefär en halvtimme innan jag, bror och mamsen skulle gå mot bussen så smsade älskling att han tyckte att det skulle vara tråkigt att i princip bara sitta vid datorn på julafton. Och det hela slutade med att han följde med oss till mormor :))) Var superduper mysig! Fikade lite innan Kalle Anka, sedan delades julklappar ut, åt riktigt god julmat(!!) och till sist var det julklappsspelet :) En perfekt julafton med familjen och pojkvännen (: 
Här kommer i alla fall några bilder :D 
Puss!



 
                               



Av takethisandthat - 23 december 2012 21:26

Hellåj alla sötnosisar! 


Imorgon är det julafton!! Jag kan knappt fatta det! Tiden har bara flugit iväg jämfört med förra året, då tiden segade  sig fram... REJÄLT! Men inte i år inte :D Detta året sa det bara pooof! och sedan stod julen vid dörren ;) Det känns dock lite som man satte upp julsakerna igår och ska ta ner dem snart igen... Det är så mysigt att se på allt fint som folk har satt upp :) Jag tillhör dem som verkligen ÄLSKAR att julpynta! Nackdelen är att mitt rum är så litet att en stor vit julgran inte får plats :(( Så jag får nöja mig med min lilla grönis julgran istället :) Den har varit med i mååånga år xD 
I vilket fall, i fredags var det julavslutning. Kändes så skönt att slippa skolan i 15 dagar! Men när det börjar närma sig slutet på det där slappa, mysiga, roliga dagarna utan skolan kommer jag gnälla på varför vi inte fick tre veckor, jag lovar ;) Jag tänkte lägga in lite random foton som jag har tagit under de senaste dagarna. Kanske kan vara lite skojjsigt? :) Sedan kommer det även bilder från julafton om någon dag!
På torsdag bär det av till Malmö med fina älsklingen. Hittade nämligen ett "Fri-kort" ifrån Skånetrafiken som går ut nu den 31 December. Så då tänkte jag "Åkåkåk! Innan det går ut!" och så blev det bestämt en mysig resa med älskling till Malmö :)  Och på söndag så blir det att sova hos älskling i två nätter, fira hans födelsedag samt nyår! Ska bli mega myspysigt! :D :D 

Nä, nu har jag slut på information om vad som hänt/ska hända ;) Så därför, som avslut, hoppas jag att alla får en bra jul! God jul på er alla :D Och checka gärna in de random bilderna! 
Puss! 


                        


 

Av takethisandthat - 14 december 2012 16:52

Tjohej! :D 


Snart en vecka sedan jag bloggade, så därför tänkte jag att det nog var dax att lägga in ett nytt sött litet inlägg ;) 
På denna veckan som snart gått så har man fått reda på b.la att man ligger på C i geografi, historia, engelska, övat lite på Shakespeare-pjäsen som ska spelas upp efter jullovet, pluggat etc. Har varit en rätt tråkig men snabb vecka. Och nästa vecka slutar vi!! Helt sjukt :D men längtar! 
Imorgon ska man hem till älskling. Blir höjdpunkten på veckan! Och även köpa någon söt julklapp till Selma innan tåget går till Gantofta :)) Får se vad det blir för något. 
För övrigt så var det redovisning idag i Retorik. Nervöst? Ja. Något jag vill göra igen? Absolut! :D Älskar att gå på Retorik, samtidigt som jag hatar det. Fördelen är att man lär sig exakt hur man ska strukturera upp en text, framföra den osv. Nackdelen är att man sitter och kritiserar sina klasskompisar som inte vet ett endaste dugg om hur man faktiskt gör för att höja sitt betyg ;) hihi. My deepest secret. Eller inte xD Men i vilket fall, lärorikt att ha Retorik faktiskt :) Man lär sig mycket nytt för varje gång man står där framme och redovisar. 


Nästa vecka kommer, förhoppningsvis, gå snabbt. Inga långa dagar, många lektioner som är inställda osv. Skönt! Och idag såg även jag och Selma till att ännu en lektion blev inställd ;D 
Så just nu ser schemat ut såhär: Måndag 10.10-13.50, Tisdag 08.30-11.45, Onsdag 10.15-15.30, Torsdag 10.10-15.30, Fredag 08.30-10.30 Niice? Oh yes :D 
och även om en vecka sticker man hem till älskling och sover över. Ska bli sååå mysigt!! Längtar :** Och om två dagar har man ny månad med världens finaste :)) helt underbart! Ni fattar inte.
Men nä, nu tänkte jag lämnar er med detta och spela lite LoL [: Iheartit! Har blivit värsta maniac :$ Helsjukt hahah :D Bjuder på lite söta bilder som ett avslut av detta inlägg ;) 
Pussaar! 


          

Tumblr_lqoe96syl11r23h4bo1_500_large

 
Tumblr_mf0p12vcwi1rmfj6wo1_500_large
548413_522849494394797_1279657014_n_large
Tumblr_m8hyb06q4p1r08qs8o1_500_large

Av takethisandthat - 8 december 2012 22:07

Hejsan alla sötnosar!

Jag vet inte hur er dag har varit idag men för mig har den varit helt underbar! :) Bara tanken av att slippa så mycket läxor, att vi slutar om mindre än två veckor OCH att sova över med älskling gör mig sååå glaaad :D Äntligen kan man börja koppla av lite och slippa stressa ihjäl sig..
I vilket fall, hittills idag har man bakat kladdkaka, spelat, sett på tv, mått illa (pga för mycket kladdkaka) och myst med min fina älskliing :) Har varit något jag längtat efter så länge! Och nu sitter man i älsklings säng och ska snart sova :) Imorgon ska man åka hem igen.. Kommer sakna älskling jättejättejätte mycket så ser inte fram emot det :( Men såklart är det alltid mysigt att komma hem! Men utan älskling är det tråkigt...
I alla fall, massviss med kramisar och pussar, vi hörs nästa gång jag bloggar [:
Nattinatti :*


       

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards