takethisandthat

Alla inlägg under november 2014

Av takethisandthat - 18 november 2014 12:25

Hallåj bloggis!

En del har hänt sedan sist. Jag har köpt nya kläder, skor och varit på audition. Härligt! :) Bild på kläderna och skorna kommer längre ner   

Auditionen jag var på igår var ganska (jävla) nervös!! Jag stod i kö i åtminstonde 15-20 min ute i kylan :cc Kön var den längsta jag sett på länge. Men väl inne så registrerade jag mig och fick en söt liten lapp med en massa siffror på xD Obs! Bilden mamma tog på mig efter jag kommit hem är inte den bästa, hon är inte kameravan ;) Forgive her DX haha :*

I vilket fall, tillbaka till auditionen. Efter registreringen så blev det till att vänta och vänta och vänta... Sedan öppnades den stora salen och alla rusade, bokstavligen, in!? Jag tog den lugnt, väntade tills alla gått in, i princip, sedan så gick jag in. Satte mig längst bak, då musiken där inne var något extremt hög O.O Fick sjukt ont i huvudet, då det var sån "dunkdunk"-musik... Varför kunde det inte varit rock musik? Fan så mycket bättre! Men jaja, sedan var det då en massa personer som gick upp på scen och pratade om Clarion Hotel (som då var där jag ev skulle få jobb). De antingen jobbade på Clarion, hade jobbat där eller var chefer. Intressant, fast det tyckte inte krille. Han tyckte att de drog ut på tiden alldeles för mycket x'D Och ja, jag håller med. Det gjorde dem faktiskt. Till sist fick vi gå ut till den andra salen och mingla, vilket jag hatar. Förstår inte varför man ens har något som heter mingla? Löjligt värre. Jag satte mig ner, åt mackan man fick gratis, och väntade tills det blev min tur. Och jag kan ärligt talat säga att jag aldrig varit så spänd och nervös förut. När de ropade upp de nummer, där mitt var inkluderat, så fick vi gå upp för en lååång trappa. Där uppe fanns det olika "värdinnor" som skulle leda oss till de olika juryrummen. Spännande? Pirrigt? MHM!!! Jag fick en värdinna som var sjukt trevlig. Hon peppade oss och sa att juryn var väldigt snäll och att vi inte skulle oroa oss för något.  Efter en massa prat, skratt och försök till att lugna nerverna med de andras energier i min grupp, så blev det min tur att gå in till juryn. Jag sa "Wish me luck!" till de andra, sedan gick jag klumpigt in med mina höga klackar. Inne i rummet satt 4 personer - 2 män, 2 kvinnor. De stirrade lite lustigt på mig när jag kom in, sedan sa de att jag hade 2 minuter på mig då jag fick göra/säga vad jag ville. Till en början gick det ärligt talat bra. Jag fick med en hel del, fick dem att skratta, och allting flöt på bra. Men, sedan fick jag en blackout!! Vad ska jag nu säga? Så jag blev tyst någon sekund, sedan fortsatte jag prata. Men jag kände mer och mer att jag fick slut på ord. De liksom fastnade längst bak på tungan och satt kvar där. Min hjärna fick panik, jag svalde ganska oväntat och sa "ja, det var väl det jag hade att säga... Haha....".  De verkade lite förvånade över min korta presentation om mig, mina tidigare erfarenheter osv, men sa bara "Ja, men okej. Tack så mycket Elin!", sedan fick jag applåder och begav mig mot dörren. Väl ute så möttes jag av stooora blickar. "Kunde du inte stannat lite längre? Jag är supernervös!!" sa en av tjejerna i min grupp. Jag bara log, sa att de var trevliga, sedan gick jag. 


Efter denna auditionen så känner jag mig mer självsäker. Detta var min första audition och jag är superstolt över mig själv! Jag vågade gå in framför juryn. Jag stannade kvar, jag vågade prata, jag vågade vara mig själv. När en kille från Sydnytt kom fram till mig och Krille när vi stod i den låååånga kön, och frågade vad mitt tips var angående hur man mest ska fånga juryns uppmärksamhet, så svarade jag "var dig själv". Och det var precis det jag var. Jag var mig själv. Jag klev in där som mig, och kom ut därifrån som mig. Underbar känsla, ärligt talat. Efteråt så begav jag och krille oss till Triangeln, tog en Slice, och pratade lite. Väntade på att tåget skulle komma, och ja, det var himmelskt att komma hem till sin säng, sitt hem och allting! Det kändes som att jag varit borta en hel månad, när det egentligen bara var 7 timmar ^_^ 


Nog sagt om detta, idag ska jag och mamma baka lite, och ha tjejmys. Wooh :') Har saknat det något otroligt <3 Pusss mamsen :* Senare i veckan kommer nog mina stövlar också. Ser fram emot det! :D 

Ha det så bra tills nästa gång. 
Kramisar! 








Det som jag beställde för någon vecka sedan från Stylepit(tröjan skickade jag dock tillbaka. Den satt helt märkligt..):


 

     



Stövlar som jag redan fått hemskickade, sååå bekväma! 

 






Stövlar, som jag får denna vecka :')

 


Jag, efter auditionen [: 

 




Mami, ily :* <3

  

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards