takethisandthat

Alla inlägg under maj 2017

Av takethisandthat - 31 maj 2017 16:58

Hejhej sötisar!

Det har nu blivit slutet på maj och jag känner mig sååå vårtrött.. en del har hänt sedan sist.  (vilket det alltid har eftersom jag bloggar så sällan nu för tiden.. 😉) Jag och Krille har skaffat valp, bild kommer längre ner i inlägget, och en del av er som läser har säkert redan sett honom på Facebook! 😁 Han heter Ludvig (aka Ludde) och han fyller 3 månader idag! 💗 Många säger att han är stor för att vara 3 månader och jag tror att det beror på att hans pappa var ganska stor, men jag tycker det är nice att ha en stor hund, då kan man gå runt och skrämma skiten ur alla pensionärer sen hehe 😉 menmen, på söndag börjar första valpkurstillfället och det ska bli så himla roligt! Både jag och Krille ska hänga på vilket jag tycker är super då vi båda måste lära oss att lära Ludde att bli lite mer lydig då han struntar i oss ganska mycket när han går lös och går hemskt i koppel osv. Sen är det också så att jag är ganska trött på en del grannar för tillfället. De tror att de kan och vet allt hur man ska uppfostra en hund och en har även uttryckt sig om att jag drar en del i Ludde och att man, enligt den här personen, inte ska göra det då han bara är valp och också ibland ska få sin vilja igenom. Men saken är den; denna personen såg mig dra en del i Ludde när det ösregnade och Ludde ville stanna och lukta på ALLT och jag ville bara in. Samtidigt så ville jag inte lyfta upp honom för han var super smutsig och våt och jag ville även att han skulle få nosa lite om han nu behövde kissa eller liknande. Detta är enda gången denna granne sett mig dra i Ludde. Min fundering är då: vem bad dig öppna munnen och kritisera mig för hur jag gör med min valp? Jag är inte ett dugg intresserad av att höra vad andra tycker och tänker om mig eller liknande. Är så trött på människor som tror att de kan och vet allt.. Jag har blivit kritiserad av andra i halva mitt liv för olika saker jag gör/gjort och nu är det nog! I fortsättningen så kommer jag inte vara trevlig mot de som kritiserar mig, jag tänker sluta lyssna och gå därifrån. 


Oavsett nu ska inte detta inlägg bli negativt, det ska vara positivt! 😃 så bortsett från fina Ludde så har jag gjort en omtenta i lördags, den kändes bra, men vågar inte hoppas på något.


Jag har även börjat övningsköra med mamma 😁 vi har det superroligt varje gång 😍 så nu hoppas jag på att jag kan börja köra med körskolan, har valt att skriva in mig på Lantz, läst en del recensioner och hört med vänner och allt lutar mot att det blir där jag hamnar 🙃 så det ser jag fram emot jättemycket!! Och i och med detta så är det ganska självklart att jag och Krille skaffat bil mitt i allt också! En mörkblå Saab 9-5, superfin! Men min dröm är ju att så småningom köpa mig en egen bil, helst en Audi 🙃 dom är fina dom 😍


Nu är det snart dax för mig att sluta termin 5, på fredag är min sista dag denna terminen, och till hösten så går jag in i min sista termin! Helt sjukt 😍 Jag längtar så himla mycket, då får jag äntligen ett jobb, slipper skolan och får lööön! Det suger verkligen att leva som student, varje månad går man back cirka 326 kr vilket resulterar i 3912 kr om året! Visst, det låter inte som mycket men då räknar man inte in oväntade utgifter, om man har husdjur, tandläkare, läkarbesök osv. Så allt som allt skulle jag gissa på att man som student går back cirka 4500-5000 kr om året. När man sedan jobbar så går man inte back ett skit 😂😂 förhoppningsvis 😉


Nä nu tänkte jag käka kvällsmat och bara ta det lugnt. De senaste dagarna har varit hektiska och jobbiga 😓 lite bilder kommer längre ner. Pussar 😘❤


           


Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards