takethisandthat

Alla inlägg under oktober 2015

Av takethisandthat - 30 oktober 2015 15:54

Hej alla glada fina! 


Ja, det är väl på tiden att man kanske gör ett kort inlägg i och med att det snart är en månad sedan jag bloggade :P Som ni kanske märkt så bloggar jag inte varje dag eller en gång i veckan, jag har helt enkelt inte tid, men jag gör mitt bästa för att blogga åtminstone en gång i månaden i alla fall! Mer än så behövs väl inte? Haha :D 


I vilket fall, omtenta för min del imorgon. Ska dra mig ur sängen klockan 06.20 imorgon, och nej, jag ser inte fram emot det, men vad ska man göra när det berör ens utbildning? Ska bli skönt att få den gjord, förhoppningsvis klarar jag mig denna gången. Har verkligen pluggat asmycket! Så håll tummarna för min skull, will you? ^_^

Annars så blir det väl bara att ta det lugnt imorgon efter tentan. Måste ju plugga, såklart, aldrig någon paus, men blir till att plugga i lugn och ro hemma och planera lite till nästa vecka då jag har mitt fältstudiearbete. Blir till att observera och intervjua en av mina bästa vänner, Emelie, när hon utför en modellfotografering. Ska bli awsome! :D Får bara hoppas på att jag lyckas få ihop bra,öppna frågor som ger mig mycket att arbeta med i mitt projekt xD Annars är jag körd, haha! 


Menmen, igår var jag och Krille på lägenhetsvisning. Det var inte direkt den vi ska flytta till utan snarlikt, typ spegelvänt. Jag gillade inte alls den som vi var på visning i.. Den vi ska flytta till är mycket mer strukturerad och välplanerad. Så vi får se i januari, då får vi en privat visning av vår lägenhet. Ska bli jättekul! :D Sedan den 13 februari gäller det att flytta dit alla möbler osv. Det roligaste ska bli att sätta ihop allt och inreda. Älskar verkligen det *__* 

Aja, håll som sagt tummarna för mig imorgon, och så hör jag av mig när jag känner för att skriva nästa gång, ahah ;) 

Possaaar! 


  

 

   


Av takethisandthat - 1 oktober 2015 18:11

Hajj alla fina! 

Japp, nu är det snart en månad sedan jag bloggade, men jag har i alla fall försökt bättra mig    En del har ju även hänt sedan jag bloggade, precis som det alltid gör i mitt liv. Inte bara negativa händelser såklart. Det sker en viss del positiva händelser tills det når en vändpunkt och något negativt händer. Så är det för mig i alla fall! 

Så det negativa först, så är det over and done: På min senaste tenta var jag 2 poäng ifrån godkänt, och när jag fick beskedet om att jag måste göra omtenta och därmed göra om HELA jävla tentan en gång till, så ja, ärligt talat, allting brast för mig   Jag hade pluggat som en idiot till tentan och hade missat att plugga extra mycket på ett kapitel.. Så jag antar att det var ren otur att jag failade. Menmen, jag har återfått kämparglöden och SKA klara denna jäkla omtentan, det har jag svurit på!   

Det mer positiva är att jag har färgat bort den röda utväxten och slingat håret ljusare. Ska till frisören och blondera mitt hår den 30 oktober, LÄNGTAR!    Har även shoppat loss lite, hihi. Jag och mamma har liiite av en shopaholic i oss, ärligt talat, ahaha   Lägger in bilder på en del av det jag beställt längre ner i inlägget. Tyvärr var det en del som inte passade, så har returnerat och begärt ny storlek. Får hoppas de nya storlekarna passar!   


Ja... Vad har mer hänt som är intressant i mitt liv? Pluggat, pluggat, pluggat... Ehm, shoppat, umgåtts med lite vänner, var dock ett bra tag sedan jag träffade mina två närmsta vänner! Plugget har tagit för mycket av min tid och fokus...   Men det ska bli ändring på det nu! Nästa vecka har jag haft det mesta av mitt plugg, så då får jag se till att träffa mina bäsisar!    Ni vet själva vilka ni är mina finingar   

Det som får avsluta detta inlägget för denna gången är att jag och min underbara pojkvän snart har 4 år tillsammans! Helsjukt!!! Det är ca 2 veckor tills dess, och jag tror det blir en heldag bestående av bio, middag ute bara han och jag och kanske annat, vet inte vad han planerat    Vi får se! 


Menmen, vi hörs nästa gång! 

Possar <3 



Nya slingor/grundhårfärg

 







Kläder från Bubbleroom

                           



Random quote

 

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards