takethisandthat

Alla inlägg under juli 2012

Av takethisandthat - 25 juli 2012 19:52

Hej! :) 
 
I dagens inlägg låter jag bilderna beskriva hur min dag var i måndags! Alltså underbar.
Jag ääälskar dig krille!  Du är underbar [: <3

Kram!



 


 


 


 


 


 




 


  


 


 


 


 


 


 


 


 


 



 


   


 


 


 


 


 


 


 


 

Du är mitt allt älskling! 


Av takethisandthat - 23 juli 2012 09:59

Hellåj! 

Och ja, jag vet att jag ser lite konstig ut på bilden, men ska såklart fläta ut det så blir det hur fint som helst! ;D  
Snart ska man ta bussen ner till knutan och sedan tåget till gt då man ska hem till äälskling!! 
har inte träffat honom på nästan två veckor, och det känns helt underbart att vi ska ses idag. Kommer kasta mig i hans armar och aaaldrig släppa taget [: hihi. 

Nä, nu ska jag göra mig i ordning. 
Kanske kommer några bilder imorgon, får se :)) 
Kram! 




 

Av takethisandthat - 21 juli 2012 19:14

Hellåj! 


Ännu ett kort inlägg idag. Mår inte särskilt bra i mina slemhinnor kring näsa,ögon och bak om näsan och i halsen, så orkar inte skriva sådär enormt långa inlägg. I alla fall inte som det är just nu, haha :) 
I vilket fall, 

idag började dagen med att käka frukost, göra sig i ordning och sedan ner till stan med mamma för att ta en mysig fika på Zoegas. Men sedan så kom ju jag på att jag behövde in om Elgiganten, vilket ligger en bra bit ifrån fikastället vi var på xD, så det blev till att ta 22:an som egentligen går till Väla, men stannar på andra sidan gatan av Elgiganten. 
Och just som jag ska resa mig upp, ta på mig jackan och gå mot bussen så säger mamma "Vänta! Jag följer också med dig!", så jag och mamsen tog då bussen tillsammans ;D 
Väl inne på Elgiganten gick jag direkt bort mot Foto-avdelningen, eftersom jag skulle köpa en digitalkamera. Till en början gick jag och mamsen runt som yra höns och bara kollade på olika kameror. 
Men jag kunde inte bestämma mig för vilken jag skulle köpa, eftersom jag kanske valde fel, och så höll den inte så värst länge, och då stod man där, slösat en massa pengar på en kamera man trodde var bra -.-' Sååå, jag gick fram till en kille som jobbade där och bad om hjälp. Han log vänligt och sa "okej, vilken var det du funderade på att välja?" Och jag blev helt knäppt tyst till en början, för jag visste ju inte vilken jag skulle välja! o.O 
Så precis när jag skulle öppna munnen börjar mamma prata. Typ "Vilken tycker Du är bra?", "Jaha, varför är just den bra?", "Men denna då? Är den bättre, eller?"
Och ja, så höll det på i en halvtimme innan jag bestämde mig för den perfekta kameran för mig. 
Det blev en Nikon Coolpix S2550. Nu låter det säkert som ingenting i era öron, men den var faktiskt riktigt fin! 
Checka bilden i slutet av inlägget! :) 
Något man även köpte idag var ett par fräcka solglasögon. Onödigt köp, egentligen, men man vet aldrig när någon av de andra solglasögonen jag har kan gå sönder ;D 
Nu tänkte jag inte skriva särskilt mycket mer.
Tänkte istället ta något och äta och hoppas att tiden går snabbt, för klockan nio kommer en bra film på kanal 5! 
I Am Legend med Will Smith ;) 

Och juste! Älskling kommer ju hem ikväll!! Har längtat ihjäl mig efter honom, så ska bli såååå mysigt och underbart att träffa honom på Måndag! Det bara slog mig just nu hur mycket han betyder för mig, hihi [: 
Menmen, ha de bra tills jag bloggar nästa gång! 
Kram.





 

Jag älskar dig min ängel! Kom hem nuuuu! :DDD 


 




 

Av takethisandthat - 19 juli 2012 19:06

Hellåj!


Blir ett kort inlägg idag, eftersom det inte finns särskilt mycket att säga :)
Dagen idag har varit underbart bra! 
Började med att mormor kom in om och fikade, stannade några timmar, sedan åkte hem. Mysigt! :* 
Sedan, vid tre-tiden, stack jag ner om stan med mamma. Skulle egentligen bara in om Specsavers och kolla upp min syn, men det blev lite annat mys med mamsen efteråt :D 
Min syn var "perfekt" enligt optikern, låg på 0,0 på båda ögonen, alltså inga synfel what so ever. Snacka om att man blev överlycklig!!! :D 
Efter det mötte man upp mamsen på Stadium, drog bort till Zoegas, fikade någon timme, eftersom det öste ner regn, och sedan blev det en liten shoppingtur. 
TGR, Gina Tricot samt Glitter besöktes. 
Köpte bland annat en liten söt grej till min älskling, som han ska få på måndag. Hoppas verkligen att han blir glad! :)) 
Annars blev det ett par trosor med tryck "All I want is you<3", svarthårband och grejen då till älskling :)) 


Och efter att ha kommit hem för ungefär 1 timme sedan, så ska jag nu äta och sedan bara ta det lugnt ett tag. Tänka lite på min älskling, eftersom saknaden är så enormt stark så jag vet snart inte var jag ska ta vägen. Tur att han kommer hem på kvällen på lördag :)
Sedan tänkte jag ta en paus från datorn. Känner att jag är väldigt ansträngd runt ögonen, men jag är ju som sagt överansträngd i ögonen xD haha :D
Men jag hoppas att ni som läser, fast att det öst ner regn typ hela dagen, haft en mysig dag ändå :) 
Kraam! 



   

Av takethisandthat - 18 juli 2012 14:49

Hellåj!


Har inte haft tillfälle att blogga de senaste dagarna eftersom jag, Elin Olsson, världens mest klantigaste person, såklart låg och kollade upp mot solen ett flertal gånger i måndags. Konsekvensen av det blev att när jag kollade på små format, som var ljusgröna, enbart dator/mobil, så ändrades färgen till ljusgrå. Märkligt? Indeed! o.O Jag trodde först att det var något som var fel på min hjärna. Jag menar, hur ofta händer det att en färg skiftar till en annan? Aldrig! Så idag var man borta på vårdcentralen och blev undersökt i ögonen. Allting såg normalt ut och ingenting var skadat. T.ex hornhinnan eller näthinnan. Så det var skönt! Men fick en stark rekommendation om att hålla mig borta ifrån solen ett par dagar. Vilket är ganska logiskt efter att ha fått sånt starkt ljus rakt in i ögonen... -.-' Men detta är typiskt mig. Jag lyckas alltid med sånt här. 
I vilket fall så skulle det gå över på högst en vecka, så det får man ju hoppas på :) Redan lite bättre idag, så nu håller jag tummarna att det går på rätt håll, eftersom det inte var något farligt. 
Slutsats av detta är alltså.... 
- Var inte så korkad som jag och lägg dig och kolla upp mot solen, utan solglasögon! 
- Sola inte utan solglasögon

och 

undvik att ens blicka mot solen när du solar. Den är ju enormt stark nu för tiden, så jag hade en jäkla tur att ingenting var skadat :/ 
I vilket fall, det var anledningen till att man inte varit särskilt aktiv här på bloggen de senaste dagarna. 
Hoppas att ni inte tröttnat på min blogg i alla fall :) 


De kommande dagarna bjuder på bland annat:
- Träffa mormor en liten stund. Fika, prata om allt möjligt, osv. Mysigt ;D 
- Stan med mamsen 

- Älskling kommer hem!!! 
- Webba lite med älskling :) 
mm. 


Och idag ska man då handla med mamsen, göra Tacos med familjen, senare se film på tv11. 
Film: Jennifer's body 

Den verkar faktiskt rätt bra, men man vet ju aldrig :) 

Och nu, eftersom jag bara tråkar ut er med mitt prat om ingenting, så tänkte jag avsluta mitt inlägg med lite bilder ifrån idag, några från i måndags och en hyfsat gammal bild på mig från 2009 o.O När jag först hitta den blev jag chockad. Har förändrats riktigt mycket sedan dess ;D  
Kram! 




 

Bild sedan Måndag. 



 

Bild sedan Måndag.



Lite tröstätande framför en film... 



  

Todaaay



 

Mysig fika på Coegas med mamma :) 



 

Helt inne i sin mobil.... ;) 




    

Bild från 2009. Har verkligen förändrats! Inte bara utseéndemässigt, utan hela min personlighet är annorlunda nu för tiden. I was a bitch back then ;) 

Av takethisandthat - 15 juli 2012 16:11

Hellåj!


Nu är min älskling på Mallorca. Känns både bra, men samtidigt riktigt riktigt tråkigt.. Inte för att jag har haft speciellt tråkigt sedan han åkte igår vid halv tre, men inombords så bara skriker mitt psyke efter honom :$ Tur att denna dagen snart är slut, så det inte är speciellt många dagar kvar tills han kommer hem :D 
Aja, fast att jag saknar honom, så jag håller på att dö!, så hoppas jag att han har det riktigt mysigt och varmt, för det förtjänar han efter all stress och plugg ifrån skolan :) Bara han ägnar en tanke på mig en gång om dagen så är jag nöjd ;) 
Nog om det,
igår så var det en relativt fin dag. Låg och solade, njöt av det varma, fina vädret. 
kolla bara här så underbart fint det var! 

-------->

                  


men sedan så bara blev det såhär... 

 

Och då gav jag upp mitt solande och gick in ;)) 




 

Senare på kvällen började det ösregna, blixtra, åska och skit.. Kuuuul. Näääe ;D 

Resten av gårkvällen spenderades framför tvn med mitt choklad och en film som heter "Red road". Rätt bra film, om jag ska vara ärlig :) 



Idag har dagen varit helt ok. När det kommer till vädret i alla fall. Annars har dagen i sig varit underbart bra! :D 

Träffade Denise vid ett, drog sedan runder lite i stan. Inte för att det fanns mycket att kolla på, eftersom i princip alla affärer har stängt på söndagar, men vi hittar alltid något intressant ;) 
Som t.ex när vi stod i kö på Espresso House, såg vi Emelie ifrån vår franskagrupp. Så det blev till att dra med henne till mc. Mohahah :D XD 
Och här kommer då lite bilder..... 




Emelie&Denise. Much love to you guys :* 



 

Världens sötaste Denise! <3



   

Barnslig som valde Happy Meal? Kanske det, kanske ;) 



 

Jag och min söta Happy Meal-apa xD 


 

Denises fina konstverk utav papper :) 



 

-




 

Capre Diem



 

Och nu sitter man då här i sin mysiga säng, tänkte spela lite Miscrits och bara fastna i det några timmar.  Då slipper man alla tankar som kommer till en. Men såklart behövs musik till det! Haha :)

Så nu tänkte jag försvinna in i min musik, och bara inte göra ett skit. 
Vissa dagar orkar man bara inte med att göra något... Och idag är en sådan dag för mig. 

Tankar ------> Minnen ------> Min pojkvän ------> Tårar ------> Hunger -----> Tröstäta ------> Film
Så hade dagen idag sett ut om jag hade tillåtit mig själv att tänka. Därför spelar jag hellre :) 
Jag hoppas att ni som läser inte har lika enormt tråkigt som jag, utan att ni ska hitta på en massa kul. För ett bra tips, sitt inte och deppa sönder, som jag gör ibland ;), gå ut med kompisar och ha kul! Yolo, right?
Pusss :* 


Av takethisandthat - 13 juli 2012 18:57

Hej alla gladisar! 


Förlåt för att jag inte har bloggat på ett tag, men inte haft tid :) 
Så nu tänkte jag göra ett kort men lite smått roligt inlägg med bilder över de senaste dagarna. Mer intressant än att bara sitta och läsa vad jag hittat på under de senaste dagarna som passerat (: 
Så det är bara att scrolla ner, så hittar ni den första bilden och sedan resten av dem andra :D haha. 
Pusshai. 



Måndag


Skåne resa , med älskling, till Kristianstad :)  (även en sväng in om Lund) 


 

Älskling i Lund (: 


 

Lunds Domskyrka


 

Lunds Domskyrka



 

Lunds Domskyrka


 

Lunds Domskyrka


 

Lunds Domskyrka


 

På Lunds station, i vänta på tåget till Kristianstad :) 



 

På tåget 



 

En misslyckad bild, som jag trodde skulle bli bra, ifrån tågresan xD 



 

Rixs FM i Kristianstad 







 

I en snobbaffär med älskling ;) 



 

På en restaurang i Domus-huset. Väntar på maten. 









Älskling blev nöjd med sin mat, märks det ? ;D 



   

En häftig tunnel med en massa klotter [: 



 

Älskling vann ett sööötis lejon till mig! :D Medan jag vann en liten smurf till honom :$ :D



 

Dagens bästa köp: En sjuktsjuktunderbartgulligochpratande angry-bird! :D :D 




Tisdag 


Sov över med älskling :* 



 




Onsdag 


Åkte in till stan med älskling och åt på MacDonalds :$ 



 








Torsdag 

 


Landskronafestivalen med älskling! :) 


Knutpunkten, i väntan på buss 220 :) Vädret såg dock inte särskilt lovande ut... 




 

Älskliiiing <3




   

Me!




Landskrona! Snart framme vid festivalen! :D



   

Fontääään och små söta ankor.




Älskling under ett stoooort träd o.O ;) 



   

Jag under ett stooort träääd o.O xD




Stora scenen



  

Lite random foto. 



 

Min enda kommentar till detta: Random shit xD  




    

Hamnen. Vädret? Fortfarande ostadigt. 



 

Men älskling struntade i att det blåste upp till regn. Han skulle ha sin älgkebab! ;) Fast det var faktiskt riktigt gott. Fick smaka några bitar [: 



Me!



   

Sedan kom regnet! :((( 



 

Men sedan kom solen igen, och då passade jag och älskling på att käka lite sockervadd :D - Även fast att man ätit sig mätt på mat inte långt innan dess :$ - 




  

Hm... Gott? (: 



 

:) 




Detta ser säkert ut som en heeelt vanlig busshållsplats. Right? Men, inte enligt mig! Efter att ha gått flera kilometer, trött i benen plus behövde hitta en toalett, så var detta min räddare i nöden! [: Man kunde äntligen sitta neeeer... 



    

På väg hem med bussen :) 






  

 Och detta får bli den nästsista bilden av allting.

Varför? Därför när jag sa till älskling att jag ville vinna något innan vi åkte hem, så testade vi båda på ett stånd där man kunde vinna choklad som högsta vinst. Men istället så vann jag den söta grisen på bilden [: Blev mega lycklig, haha ;) 

 

 

 

Fredag 


Chill dag med mig själv ;) 

 

 

 

 

Detta är min avslutande bild. Sunrise-choklad!
Har gjort en massa annat idag också, så inte enbart suttit och käkat choklad, om nu alla tror det ;) har faktiskt inte ens börjat käka ett av dem xD 
Har b.la varit i stan med mamsen, handlat på Maxi, städat min toalett osv. Så nu ikväll tänkte jag chilla till en film som börjar klockan 22 på 6an. Och därmed käka ett choklad :) 
Det får bli lite tröstätning eftersom älskling åker till Mallorca imorgon vid 2-3 :(( Och är borta till nästa lördag.... Kommer kännas sååå ensamt och tomt.. Därför förtjänar jag lite gott choklad, en bra film och bara inte göra ett skit. 

Men... Hoppas du kommer ha de bra i Spanien i en vecka, älskling. Men glöm inte bort mig här i tråkiga Sverige [: Ilooooveuuuu. OCH! Glöm aboslut inte att vi ska fira 9 månader när du kommer hem :D pusspådigminängel <3

Massvis med kramisar! 


Av takethisandthat - 8 juli 2012 20:19

Hejsveejs, in your faaace! :D


Nä, men, jag vet att det har varit dålig uppdatering på sistone, men har helt enkelt haft mycket att göra om dagarna ;) 
I fredags var det t.ex min sista dag på Stadsarkivet. Kändes jävligt skönt då, men nu saknar jag alla goa underbara som jobbar där :/ Hade mer än gärna fortsatt att jobba där 3 veckor till. Men då får ju inte så många som möjligt den möjligheten att få sommarjobb så :) 
Igår var man på Ullared med älskling och hans familj. Första gången jag är där,  vad jag kommer ihåg i alla fall, och det var jättefint, med en massa bra och praktiska grejer. Men, det fanns dock något som störde mig. Dem hade inga ANGRY BIRDS!!!! :((((( Jag som ääälskar de söta små sakerna. Hade tänkt köpa en gosedjursangrybird till bror i julklapp, men eftersom där inte fanns något sånt, så tappa jag helt lusten att köpa julklappar där. Kan lika bra köpa i stan då liksom -.-' Men, annars var det mega trevligt! På vägen hem somnade man emot älsklings axel. Var så enormt trött efter att ha gått en hel dag typ :$ 
Idag har man bara tagit det lugnt, och njutit av solskenet! Låg och solade i 2,5 timmar innan jag blev för varm och svettig och var därför bara tvungen att gå in och ta en kall dusch! XD 
Annars så händer det bara lite grejer denna veckan som kommer. Ska till Kristianstad med älskling imorgon. Han upptäckte att det är Rix FM -festival där imorgon. Cooolt ;) 
Sedan förhoppningsvis på tisdag ska man sova över med älskling :) 
Onsdagen spenderas eventuellt en stund på stranden, om det är fint väder. Kanske stannar kvar hos Krille och drar till stranden? Hm... ;D 
Torsdagen är det Landskrona festival. Ska kaaanskee dit :) Får se!
Sedan har jag inte planerat längre xD Men på lördag åker Krille till Spanien... Känns inget vidare, men det är bara en vecka och det SKA jag klara av. Eller inte :(((( 
I vilket fall,

här kommer lite bilder ifrån olika dagar. Kolla gärna om ni pallar ;) 
Pusshaii. 






 

Förra söndagen, ute en sväng med mamsen ;) 




  

Mamsen ;D 



Skypa med älskling samma dag :) 




   

Thousands of words, nothing to say. 



 

Ensam dag på jobbet :/ 



 

Mysig fikapaus, en av de sista arbetsdagarna, med Louise. 



 

Mobbaaaad bild på mig :(((( Men, firar min sista dag på jobbet :D 



 

Thi Cake!




 

07/7 -12 : I början av Gekås (Ullared) 



 

Husdjursavdelning en "rulltrappa" ner xD



 

Något som skulle varit en flumbild, om inte älskling valt att se så tråk ut när jag bjöd på mig själv och försökte leka coool :((






 

Miniatyr utav Gekås. Enligt mig, en katastofal stad där alla blivit zombies och dött ;) 




 

Älskling har testat skor, ääääntligen fastnat för ett par snygga skor ;) Tog bara några timmar XD 



 

Meeee! :DD


 

Loveisintheair <3



 

Älskling med sin fiiina keps! ;D



 

Iloveyoukristianmikaellarsson <3




 

Lite av det jag köpte på Ullared :) 



 

You cant wait forever. 

 

Läste en mysig bok. STORT plus! 


 

Min fina solplats ;) XD


 

me in the sunshiiine ;D 







Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards