takethisandthat

Alla inlägg under juli 2017

Av takethisandthat - 28 juli 2017 11:39

Heeej alla fina där ute!


Jag såg att jag inte bloggat på snart 2 månader och kände därför att jag kanske behövde slänga in ett litet inlägg :) Men hörni, är det bara jag som tycker att tiden flyger iväg? Jag menar två månader, shiiiieet, haha!


Oavsett, det som hänt sedan i maj är inte jättemycket ärligt talat. Livet flyter bara på känns det som, vilket är riktigt skönt. De dagar då jag inte jobbar så är jag antingen hemma (oftast) och tar hand om Luddis, eller så är jag på körskolan, övningskör med mamma, utreder ärenden som man annar aldrig har tid med eller så försöker jag att finna tid till att umgås med vänner (vilket är jävligt svårt då de flesta ju jobbar på vardagarna när jag är ledig, hehe). 

Om man då ska gå in på hur det nu går med körkortet så kan jag bara glatt meddela er om att det går framåt! Jag har för tillfället klarat moment körställning, inledande manövrering, start i backe och håller på med moment backning och parkering nu. Självklart har jag också testat på att växla i högre växlar osv. men detta är något som fortgår över samtliga körlektioner (borde rent logiskt vara så iaf..). Men jag är iaf taggad inför att ta körkort! Jag tycker det är superroligt med både teorin och praktik, vilket tydligen inte är så pass vanligt då de flesta avskyr teorin ^_^ Ni får hålla tummarna för min skull! Mitt mål är att ta körkortet i början av oktober och min körlärare säger att det är realistiskt, så vi litar på honom helt enkelt haha! 


När det berör mitt sommarvik så stormtrivs jag även denna sommaren. Det blir dock min sista sommar där då jag tar examen i januari nästa år. Lite blandade känslor, känns tråkigt att lämna sin "safety-zone" men samtidigt spännande att utmana sig själv och faktiskt få lite mer "jag"-uppgifter, alltså uppgifter som är mer för mig liksom. Jag ser fram emot att börja arbeta som en arbetsterapeut, tycker det ska bli sååå spännande, men kommer självklart behöva lite guidning till en början av andra arbetsterapeuter så man kommer in i vad man ska göra liksom! :) 


För övrigt så växer Ludde så det knakar. Bilder kan ni se längre ner. Han är nu lite mer än 4,5 månader och det är många som säger att han är stor för sin ålder. And guess what? Ja, han är kanske stor, men jag älskar min nallebjörn ändå. Det är mysig att ha en stor hund tycker jag :) Och han har börjat "mysa" med mig en del. Han hoppar frivilligt upp bredvid mig i soffan och somnar bredvid mig när jag ser på tv eller sitter framför datorn. Supermys!! <3 Men min lilla fis börjar bli stor nu, rumsren och allt, och jag hänger ärligt talat inte med haha. Det var inte så längesedan han var en liten plutt som hoppade runder här hemma och trodde att han var så stor och tuff. Nu är han verkligen stor, men kanske inte sådär jättetuff... Inte än iaf ;) 


Annars ska jag också göra omtentamen i augusti.. Samma jäkla tenta som jag haft efter mig i snart 1 år nu. Det har varit flera gånger då man bara velat ge upp. Men jag ger mig inte än trots att lärarna har NOLL empati och förståelse för hur mycket ångest denna tentan åstadkommer mig då jag varit 1 poäng ifrån godkänt 2 gånger i rad nu.. Menmen, klarar jag inte den till december så får jag se vad som händer.. Jag har iaf bestämt mig för att inte stress-plugga under denna sommaren, utan jag pluggar några dagar i veckan 1-2h/gång typ, så får det räcka. Hälsan går faktiskt först! :) 


Nu har ni fått er en liten "life-update", så får ni nöja er med denna tills slutet av augusti eller så :) 

Pussar!/



 

Ludde-liten   


 

Ludde-nu   


 

Ludde-nu   

 

Ludde-nu   


 

Don't forget to enjoy the smal things in life!  



 

PUSSHAAAAAAAI

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards