takethisandthat

Alla inlägg under februari 2017

Av takethisandthat - 16 februari 2017 18:34

Heeej! 
Ja, jag vet, ytterligare 2 månader har gått sedan jag bloggade, och jag vet att jag är sjuuukt dålig på det här med att uppdatera min blogg varje vecka, men jag känner verkligen inte att jag hinner. Det händer alltid så mycket i mitt liv så jag hittar väl inte riktigt tiden och energin till att sätta mig ner och blogga. 


Oavsett, here I am, alive and... tired. Jävligt jävla trött. Jag antar att det har varit det här mörkret, som vintern alltid drar med sig, som har påverkat mig en hel del. Men tro inte att jag bara ligger som värsta soffpotatisen och gör nada, för så är det verkligen inte. Jag gör allt jag kan för att inte dras med i det här mörka, tråkiga, grå vädret, men ibland är det inte alltid så lätt. Ibland är det ganska skönt att bara slänga sig på soffan, säga "fuck off" till livet och allt vad det innebär och bara gräva ner sig i en mysig filt framför tvn. När jag gör det så kopplar jag bara bort allt som händer runt omkring mig, oavsett om det är plugg, drama, krav, saker som måste göras osv. Och vet ni vad? Det är faktiskt riktigt skönt. För man måste inte vara på högvarv hela tiden. Man måste inte pusha sig själv in i det minsta så att kroppen i slutändan är helt slutkörd. Det är faktiskt okej att bara få koppla av och ge kroppen en chans att återhämta sig. Risken är annars ganska stor att man går in i väggen, och då menar jag om man har sådär noll tillfällen till återhämtning under flera veckors/månaders tid. För även den starkaste människa, rent mentalt, klarar inte hur mycket som helst. Någon gång ibland så är det viktigt att göra det där lilla extra för sig själv. Typ ta en promenad i skogen, läsa en bra bok eller gå på den där danskursen som du alltid varit sugen på att testa. Herregud, nu blev detta lite av en reflektionsdagbok kände jag. Det är inte alls såhär jag brukar börja ett inlägg, menmen, take it or leave it :) Jag ville väl mest bara muntra upp er lite, om ni nu behöver det, och även främja det här med meningsfulla aktiviteter/tillfällen i sin vardag. Jag skyller på min utbildning, har lärt mig alldeles för mycket om det här med meningsfullhet och aktivitet, och nu är det för sent för att strunta i det, för även jag har insett att detta är viktigt för en bättre hälsa! :)


Vad har annars hänt/planeras att hända i mitt liv då?

1. Har skaffat en ny mobil. Jag trodde att jag skulle sakna min Iphone jäääättemycket, men nä, jag har faktiskt knappt jämfört min nya med min Iphone. Så den mobil jag då har tagit på abonnemang är en Samsung Galaxy S7. Jag är supernöjd och lärde mig ganska snabbt hur den fungerade. (Lite tack vare min brorsa ;) ) 

2. Jag planerar att fixa ombre i mars, några veckor eller så efter jag fyllt år. Ser verkligen fram emot det! Hoppas bara på att det kommer bli snyggt ^_^ Måste ändå erkänna att jag kommer sakna mitt blonda hår :( Menmen, förändringar är en del av livet eller hur? Om jag inte testar nu så kommer jag förmodligen aldrig att göra det! 

3. Jag fyller år om ca 2 veckor! Känner mig dock inte som en snart 22-åring. Snarare 18-åring haha. Jag är fortfarande lika barnslig, mina humörsväningar är lika jobbiga och jag känner bara att jag aldrig riktigt kommer att växa upp. Och det verkar inte resten av världen heller tycka då jag fortfarande blir ifrågasatt på Systembolaget: "Ehh, du kan inte vara 21 år. Har du leg med dig?" AAAALLTIIID SAMMAA FÖRBANNADE FRÅÅGAAA... Så ja, då får jag väl strunta i att växa upp istället, livet var ändå bättre när man var liten så, hahahah xD 

4. Runt den 27 januari var jag, krille och ett gäng av våra gemensamma vänner och spelade bowling! Efter bowlingen så drog vi ut några timmar på stan. Sjukt roligt, lätt något som får göras om! :D 

5. Jag hatar att tjata, meeen.. nu är det bara ca 3 månader kvar tills vi ska skaffa hund! Åååh, jag längtar verkligen sååå mycket! Som läget ser ut just nu kommer det stå mellan två hundraser, så vi får väl se vilken det blir i slutändan, och jag ska verkligen göra mitt bästa för att inte avslöja i förväg vilken ras det blir ;) 

6.Har köpt nya skooor! Märket heter "Rapter" och de är silver/vita. Sjukt snygga och bekväma! Har för mig att jag köpte dem från MadLady, och jag kan lätt rekommendera dessa skor :P

7.Sen har det ju varit jul också! Och nyår! Julafton spenderades hemma hos min mormor med resten av min familj. Supermys! Dagen efter så åkte jag och Krille till hans familj och firade jul. Och Lars klädde ut sig till jultomte, stackars Octavius :| xD Bilder från julafton hos min mormor kommer längre ner :) På nyår så firade jag och krille hans födelsedag genom att gå på Österns Pärla och njuta av underbar mat och efterrätt :D På kvällen firade vi även honom hos min mamma med lite födelsedagspresenter. Och som vanligt fick jag min nyårskyss av världens finaste kille, nämligen min alldeles egna Krille   

8.Det finns säkert sjukt mycket till att skriva om, men är man som jag så har man dåligt minne, och kommer knappt ihåg vad man åt till frukost, sååå därför får den sista punkten vara... att jag ska träffa Emelie imorgon, ta en liten myspys lunchis och prata. Ibland är det skönt att umgås med en person som fungerar ungefär likadant som mig själv, minus de dramatiska PMS-utbrotten jag ibland har, ehehe :] 


Anywaaaaays, ska inte plåga er mer nu, nu har jag bloggat vad jag ska denna månaden. Får se när jag skriver nästa gång! Bjuder på lite bilder! Tjingeling :* 


Bowling!

                 



Skorna! #MadLady #LÖÖÖVE

 

 

Julafton 2016 :)

                       

 

Nyår/Krilles födelsedag 2016 <3

               

 

Random bilder :]

         

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards