takethisandthat

Direktlänk till inlägg 19 december 2016

Men asså hej, jag lever!

Av takethisandthat - 19 december 2016 20:11

Hej mina alla goa, glada nu när det snart är juuul!


Jag gick in på min blogg igår och skulle leta upp ett specifikt inlägg då jag plötsligt såg det..... JAG HAR INTE BLOGGAT PÅ 3 MÅNADER!! Fick världens skuldkänslor gentemot de få som läser min söta lilla blogg och såklart gentemot mig själv... Så långt tid har nog aldrig gått mellan de datum då jag bloggar. (tror jag inte iaf xD) Men i vilket fall så bestämde jag mig för att blogga idag :D Det kommer nog inte bli världens längsta inlägg, så ni kan vara lugna, men jag kommer väl lägga fokus på några saker som hänt under dessa 3 månader, eller som kommer (förhoppningsvis) att hända :) 

1. Skolan

Många, många, måååååånga tentor har tentats av, men måtte fan om man ska komma undan med 0 omtentor denna terminen, eller hur? Jag är inne på min sista kurs i termin 4 nu och har precis tentat av 2 omtentor. Båda två var sjukt jobbiga... Men om jag får välja den som kändes "enklast" så var det nog saltentan i fredags. Idag hade jag en inlämningsuppgift som komplettering på en muntlig falldiskussion och jag har nog aldrig pluggat så många timmar i sträck som jag gjorde idag.. Åt bara frukost och drack lite vatten emellanåt, men sedan var det ingen mat eller pauser från klockan 9.00 till halv 4. Jag var så slut i huvudet till sist att jag bara ville gråta. Så idag har jag lärt mig en ny sak om mig själv; Jag kan max gå 5 timmar utan mat och vatten, för sedan... då blir jag grinig... riiiiktiiigt grinig :( 

Det jag belönade mig själv med var faktiskt att beställa lövbiff med pommes från Dalhems pizzeria. Jag tyckte att jag förtjänade det efter 6,5 timmars svält! :]

2. Praktik

I denna terminen så har jag även varit ute på praktik i 5 veckor, så allt har inte varit rent åt helvete denna termin även fast att det säkert verkar så, haha :D Jag var ute på praktik på Bröst och Urologi på Helsingborgs Lasarett. Till en början var det lite... ovant och nytt för mig. Min första praktik gav mig inte särskilt mycket och jag fick i princip klara mig helt ensam, vilket man inte ska behöva på sin första praktik, menmen... Så allt var som sagt nytt, komplicerat och nervöst. Det pirrade jättemycket i magen de första dagarna då jag bland annat skulle få testa på, under praktikens gång, att göra anamneser, ADL-bedömningar, överrapportera, skriva i journalen... Ja, allt i princip på egen hand! Jag trodde att jag skulle dö den första veckan! Mina tankar kretsade bara kring "Hur ska jag klara detta? Jag vet inte hur man gör! Vad gör man egentligen? Kommer jag ha en lathund med mig in till patienterna ifall jag tappar bort mig?" Mmmm, bara kaos helt enkelt. Men, veckorna gick, jag började bli mer och mer varm i kläderna och till sist satte jag anamneserna helt utan min handledare, helt utan min lathund.. jag fixade det självständigt! Och jag var superstolt över mig själv :) Sedan flöt allting bara på. Jag började ta mer och mer ansvar och visa framfötterna allt mer ofta för min handledare. I slutbedömningen blev jag då godkänd, och jag var superglad! Praktik i termin 4 av 6 är inte det lättaste, men jag fixade det och självförtroendet har faktiskt vuxit sedan de 5 veckorna :) Tack till alla som jag fick jobba med dessa veckor och stort tack till min handledare som gjorde ett jättebra jobb med mig som hennes första student :) 

3. Satt upp julsaker 

Jag och min sambo har satt upp julsaker och det är såå mysigt! Detta gjorde vi ifs i slutet av november, men vem bryr sig? Jag tycker att man ska få sätta upp sina julsaker när man vill :) Ingen bestämmer vad du ska göra, när du ska göra det eller hur du ska göra det! (förutom möjligtvis din chef på jobbet ;) )

4. Funderat lite kring nästa sommar... 

Jaaa, en del kanske redan vet det, men nästa sommar, faktiskt i början av sommaren ska jag och min sambo skaffa vovve :) Vi har redan bestämt hundras, kön och när vi ska adoptera den, men det avslöjar jag inte nu ;) Vi planerar att höra av oss till potentiella hunduppfödare i början av januari då valpen måste vara född senast i slutet av mars. Jag är jättespänd och längtar verkligen!! :D Ska ta hand om den som min lilla prins/prinsessa :* 

Det jag även funderat kring är att jag ska sommarjobba, dock inte lika mycket. Jag har pratat med min chef och fått hennes svar. Hon tyckte att jag skulle mejla Bemanningsenheten (som då jag är anställd hos som timvikarie) och meddela dem hur många dagar jag kan jobba, sen tyckte min chef att det säkert skulle gå att ordna. Jag blev glad som tusan då det löser en del ekonomiska bekymmer :) Och då gled sedan tankarna in på att jag förmodligen måste ta körkort nu till sommaren eftersom det är krav på körkort sen när jag söker jobb som arbetsterapeut. Så jag har lagt upp en budget och frågat mamma om jag kan övningsköra med henne. Det hela ska bli så spännande! Har ju aldrig suttit framför ratten på en bil förut! ^_* Vi får väl se hur det hela går! Ska försöka hålla er uppdaterade under sommaren, och ni ska såklart få se vår lilla söting till valp också :D 

5. Corbalen Lund 2016

Jag och min fina sambo har varit på Corbalen! Det var en så underbar upplevelse med god mat och trevligt sällskap bredvid :D Lätt något jag hade kunnat göra om! 

6. Elton John-konsert Malmö 

Jag och min sambo har även varit och sett Elton John live! Vi satt ganska nära och jag kan bara säga att den upplevelsen bär jag med mig hela livet :DD Under själva konserten startade jag även messenger och filmade live för min mamma som älskat Elton John enda sedan hon var ung. Och hon blev så glad så hon grät glädjetårar ^_^ Det var så sött och det värmde mitt hjärta att jag kunde göra henne så glad av att bara få låta henne vara med över messenger och höra/se en av de idoler hon haft sedan ungdomen :) Bilder kommer längre ner, förlåt för dålig kvalité ^-^

7. Snart jul, handlat julklappar för längesedan, ville vara ute i god tid, för kände att jag hade ganska mycket tidsbrist denna julen :) Men jag längar verkligen till min mormor och hennes goda julmat! :D Och såklart att träffa min fina familj och fira jul med dem :*

Nä, nu hade jag tänkte mysa framför tvn! En dag kvar denna veckan sedan är jag "ledig" i 18 dagar med lite plugg, men slipper iaf åka till skolan och det ska bli skönt :) Ha det så bra mina söta, så hörs vi snart igen! (förhoppningsvis) ;) Pusspuss :*

                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av takethisandthat - 25 februari 2018 20:10

Hej alla fina följare av denna tråkiga blogg som typ ingen säkert följer längre! ;)    Jag tänker sluta skriva hur länge det har gått sedan sista inlägget för jag vet redan att jag suger på att uppdatera, så... that's that helt enkelt, haha.  A...

Av takethisandthat - 28 juli 2017 11:39

Heeej alla fina där ute!   Jag såg att jag inte bloggat på snart 2 månader och kände därför att jag kanske behövde slänga in ett litet inlägg :) Men hörni, är det bara jag som tycker att tiden flyger iväg? Jag menar två månader, shiiiieet, haha! ...

Av takethisandthat - 31 maj 2017 16:58

Hejhej sötisar! Det har nu blivit slutet på maj och jag känner mig sååå vårtrött.. en del har hänt sedan sist.  (vilket det alltid har eftersom jag bloggar så sällan nu för tiden.. 😉) Jag och Krille har skaffat valp, bild kommer längre ner ...

Av takethisandthat - 2 april 2017 18:33

Hejhej!Jag vill redan nu varna för att detta inlägg kommer bli lite "deppigt" då jag känner att jag behöver få skriva av mig lite och bara släppa allt jag gått och funderat på ett tag nu. Så till er som inte orkar med deppiga inlägg, ni kan sluta läs...

Av takethisandthat - 16 februari 2017 18:34

Heeej! Ja, jag vet, ytterligare 2 månader har gått sedan jag bloggade, och jag vet att jag är sjuuukt dålig på det här med att uppdatera min blogg varje vecka, men jag känner verkligen inte att jag hinner. Det händer alltid så mycket i mitt liv så ja...

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards