takethisandthat

Direktlänk till inlägg 13 april 2012

I'm walking all over you.

Av takethisandthat - 13 april 2012 17:59

 

 

 

 

 

 

Hellåj!


Idag är det fredagen den 13:de! Har inte haft så hemskt mycket otur faktiskt.
Skoldagen börjades med en redovisning i franska. Var inte särskilt komplicerad, eftersom min och Denises text hade raderats så vi fick skriva om det, och texten blev hälften så kort! Sjukt störigt... Men en bra powerpoint + en hyfsad text blev det i alla fall :)
Sedan var det då lunch. Mickas flumiga humör smittade av sig, så där satt vi och skrattade åt absolut ingenting, HELA TIDEN! Så till sist lämnade Emzaan och Selma oss :( men kan förstå dem ;) hehe.
På Historia lektionen såg vi på en lååångtråkig film. Visst, budskapet var "Ideologier" och ja, man lärde sig en massa genom att se på den, men efter 45 minuter så satt jag och gäspade varannan minut o.O haha xD
Så när man äntligen slutade var det riktigt skönt att komma ut i friska luften!
Värsta självmordet att sitta i ett klassrum med absolut ingen luft och se på en tråkig film som varade i mer än en timme! ;D
I vilket fall som helst, mattelektionen gick sjukt snabbt, sen fick man skjuts hem av Selmiiish :D Skönt att slippa gå, nu när man har vääärldens träningsvärk i vaderna efter att ha hoppat i 3 minuter igår. Och nä, jag är inte galen. Vi hade sånt "testa din kondition" på Naturlabben. Riktigriktigt jobbigt. Trodde seriöst att jag skulle gå sönder när jag hade hoppat klart xD


I alla fall, väl hemma så var man duktig och stekte korv och kokte pasta. Mumsigt blev det :D Blev hungrig nu bara för det :/ Smartass jag är.. -.-'
Sen skulle man gå bort till Maxi, blev sugen på choklaaad ;$
Väl inne på maxi så gick jag bort till godiset och tog två choklad (ett till min broor ;) ) + tvättmedel.
Och sen gick man då till kassan. Stod lääänge och kollade vilken kassa som gick snabbast, och till sist bestämde jag då mig. Jag valde en kassa där det var en äldre kvinna som satt i kassan. Tyckte väl att hon såg trevlig och förstående ut, eftersom jag alltid blir lite osäker när det kommer till att betala med kort..
Men nu i efterhand så önskar jag att jag hade valt en annan kassa... Ni kommer förstå snart..
Framför mig står det då en kvinna med typ bara en grej. Och framför henne en gammal tant. 
När hon då skulle betala.. alltså det var då jag ångrade att jag valt den kassan. För tanten skojjade väl när hon sa "ja, men nu har du väl fått alla pengar?" och log lite mot kassörskan. Och då bara snäser kassörskan tillbaka "men ja, det har jag!". Då tog jag flera steg tillbaka men insåg snabbt att jag var instängd, eftersom det stod en man efter mig med sin kundvagn. Panik! tänkte min hjärna och jag började pilla lite med korten. När det sen då blev min tur så sa kassörskan pengsumman och jag tog upp ett sånt ICA-kort och frågade henne vänligt på vilket håll kortet skulle vara vänt på när man drog det i den där maskinen. Hon svarar först lite halvt otrevligt "jamen, med den svarta koden ner". Så jag vände och vred på kortet och testade alla möjliga sätt. Och vad tror ni att kassörskfan gör? Hon snäser till mig "Med den svarta koden innåt sa jag!" och jag bara glor dumt på henne. Vafan liksom? Hur ska hon ha det? tänkte jag. Så jag sa till henne "Du sa med denna sidan innåt" och så visar jag henne kortet. Då himlar hon bara med ögonen och snäser ännu en gång "Med koden innåt!!", och tur att mannen som stod bakom mig kom och visade mig annars hade helvetet brytit loss, jag lovar! 
Men jag försökte att hålla tillbaka mitt sjukt irriterade humör och tackade mannen, betalade, tog mina grejer, slängde ner dem i en påsjävel och sen gick jag med riktigt förbannade steg därifrån. Och ja, när jag kom hem så svor jag som fan. Vem fan trodde hon att hon var liksom? Jävla kärring.. -.-'
I vilket fall hjälpte det att svära och säga alla möjliga ord om henne :D haha.
Så det var den enda händelse som var åt oturshållet som jag råkade ut för idag.
Skulle lätt velat få henne avskedad, den jävla idioten menmen.. Sådana sura jävlar finns överallt, I guess ? ;)


Imorgon ska man i alla fall träffa Krille :) ska bli myyysigt! Saknar honom sååå mycket...
Iloooveuu
och sedan blire att se film med mamsen när man kommer hem och bara slappna av efter en tuff vecka.
Nu ska jag i alla fall se "The Vampire Diaries" på tv6.
Hoppas alla har en mysig fredagskväll utan allt för mycket otur ;) hehe.
Massa kramisar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av takethisandthat - 25 februari 2018 20:10

Hej alla fina följare av denna tråkiga blogg som typ ingen säkert följer längre! ;)    Jag tänker sluta skriva hur länge det har gått sedan sista inlägget för jag vet redan att jag suger på att uppdatera, så... that's that helt enkelt, haha.  A...

Av takethisandthat - 28 juli 2017 11:39

Heeej alla fina där ute!   Jag såg att jag inte bloggat på snart 2 månader och kände därför att jag kanske behövde slänga in ett litet inlägg :) Men hörni, är det bara jag som tycker att tiden flyger iväg? Jag menar två månader, shiiiieet, haha! ...

Av takethisandthat - 31 maj 2017 16:58

Hejhej sötisar! Det har nu blivit slutet på maj och jag känner mig sååå vårtrött.. en del har hänt sedan sist.  (vilket det alltid har eftersom jag bloggar så sällan nu för tiden.. 😉) Jag och Krille har skaffat valp, bild kommer längre ner ...

Av takethisandthat - 2 april 2017 18:33

Hejhej!Jag vill redan nu varna för att detta inlägg kommer bli lite "deppigt" då jag känner att jag behöver få skriva av mig lite och bara släppa allt jag gått och funderat på ett tag nu. Så till er som inte orkar med deppiga inlägg, ni kan sluta läs...

Av takethisandthat - 16 februari 2017 18:34

Heeej! Ja, jag vet, ytterligare 2 månader har gått sedan jag bloggade, och jag vet att jag är sjuuukt dålig på det här med att uppdatera min blogg varje vecka, men jag känner verkligen inte att jag hinner. Det händer alltid så mycket i mitt liv så ja...

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards