takethisandthat

Alla inlägg den 21 juni 2012

Av takethisandthat - 21 juni 2012 19:50

Hellåj alla sötnosar!


Min sista dag denna vecka på stadsarkivet. Ska bli skönt med lite helg :)
Sedan kommer min "medhjälpare" nästa vecka, på måndag. Kommer kännas mer roligt att vara där då, eftersom man inte är ensam längre ;) Visst, där har varit en kille, Kim, som hjälpt mig med de svåra och tunga böckerna, men annars har man varit heeeeeelt ensam :( Tumme ner för det!
Men idag hände en riktigt... konstig och motbjudande grej.. Min vägledare kom in i arkivet för att checka läget, jag var då helt själv där inne. När han väl fick syn på mig så sa han "Du ser ut som en riktig ärta idag!". Först fattade jag i princip inte ett skit vad han menade. Tänkte typ "Vafaaan..? Jag har väl inget grönt på mig idag... Är han dum eller?" sedan förklarade han då vad det betydde. Det han menat var att jag såg snygg ut. Stilig och snygg.. Och helt ärligt, jag var ju vänlig och sa tack, men inombords så var det lite obekvämt.
Men, jag sa inget mer om det, för trivs där och vill inte bli av med mitt sommarjobb. Kanske ingen big deal, men förstår ni min tanke?
* 17-åring i shorts, en fräck skjorta, och skor med liiite klack på*
*Man i 50 års åldern, säger att man ser snygg ut*  
Jag tycker i alla fall att det var lite creepy..
Något som dock ska bli riktigt kul är att man, om en vecka, ska äta på restaurang sedan sticka över till Helsingör med de som jobbar på stadsarkivet. Dessutom står dem för alla kostnader! :D Förutom de privata såklart ;D
Men jag läängtar! Jobbar bara till lunch, sedan sticker vi (: Oh yeaah!


I vilket fall, imorgon åker man till gt och ska sova över med äälskliiing. Ska bli meeeega underbart och mysigt! Det blir dock att köpa godis/choklad/något gott på Pistachia innan man åker med tåget till honom. Och bara för att man är världens bästa flickvän, yeaah right, så köper man godis till älskling när man ändå är där ;D xD
Sedan får man inte glömma att lämna blomman och kortet till hans föräldrar som en midsommarpresent typ. Min mammas idé, haha :)
Sedan när man kommer hem på lördagen, så blir det till att vila, eventuellt dra till stranden och sooolaaa. Nu när man har sommarkortet såå ;) Haha.
Och sen är det en ny jobbvecka igen. Men det är ändå ganska intressant att vara just på stadsarkivet. Man lär sig nya saker och får erfarenheter. Och som ett plus så träffar man ju nytt folk också! :D
Nu tänkte jag i alla fall försöka underhålla mig själv genom att spela lite, eftersom älskling är ute någonstans med sin pappa och hugger ner björkar xD
Massa kramar!






       


Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards