takethisandthat

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av takethisandthat - 1 juni 2012 15:05


  


Hej!


Först och främst så har ni säkert märkt att bloggdesignen är annorlunda. Jag tröttnade nämligen på min dåvarande design och bestämde mig för att förnya den lite grann ;) Så, vad tycker ni? Bättre/sämre? Ni får gärna lämna en liten kommentar om ni har lust :)
Annars så har denna dagen varit riktigt riktigt kall och blåsig. Kändes som man gick rakt in i en orkan när man passerade dörren ut från lägenhetshuset, eller vad man nu ska kalla det ? o.O xD
Och vädret rubbade faktiskt min balans. Jag hade varit jätte positiv dagen innan angående kompliteringsprovet (nationella) i franska samt resultatet på matteprovet (nationella).
Det enda jag behöver säga om kompliteringsprovet är att det gick rent åt helvete! De pratade så jävla snabbt, och när jag höll på att svara på själva frågorna, så hade de redan gått vidare till NÄSTA övning... Snacka om otur! Blev så frustrerad till sist att jag gav upp lite smått. Jag kände bara att det redan hade gått åt helvete och att det inte kunde bli mycket värre.
Som tur är så hade man underbara Denise och Emelie som fick mig att tänka på annat när vi satt och käkade lunch. Grönsaksröran var inte speciellt god, men där fanns chokladpudding med vispgrädde!! Det är tydligen något man kallar för "Mjölkens dag" idag, så passa nu på att äta/dricka extra mycket som innehåller just mjölk ;) hahah nej, skojja bara. Men, detta var något jag inte visste om. Trodde inte ens att det fanns o.O Menmen, get it, learn it.

Efter lunch hade man Historia. Det var då nervositeten,angående resultatet på mitt matte prov, kom..
Jag trodde seriöst att jag skulle spy så nervös jag var! Och att man sedan fick vänta ytterliggare en halvtimme för att min mattelärare skulle rätta klart de sista proven, det uppskattades inte!
När vi väl sedan hade börjat så skulle tydligen samtliga resultat läsas upp högt! Ingen protesterade? Men eftersom det känns lite väl personligt så sa jag rakt ut "Men, vadå? Du kan väl inte läsa upp ALLA resultat högt? Tänk de som inte klarade det? Så obekväm situation du sätter dem i!". Då började alla i klassen att klaga, och sa typ grejer som "Men neej! Kom igen nu. Läs!" och "Nej, men det kommer de inte bli. LÄS NU!!". Men jag gav mig inte vafan. Så jag sa att hon skulle minsann inte få läsa upp mitt resultat högt, jag trodde ju liksom att jag fått F.. Så min mattelärare kompromissade och sa att hon frågade först om det var "ok" annars fick man komma fram till henne och be om resultatet.
När hon kom till Emelies och Selmas resultat började jag bli nervös. Jag var sååå nära på att falla ihop på golvet, så mycket skakade jag.
När hon då sa mitt namn så sa jag "Nej, jag kommer till dig sen", vilket jag ångrade direkt att jag sa. För det gjorde bara att jag blev ännu mer nervös! xD
Menmen, sen gick jag då fram till henne när hon ropat upp allas resultat. Det var bara 5 som inte blev godkända, trodde faktiskt att det skulle vara fler, för man kan ju inte precis säga att provet var enkelt!
Jag går, i vilket fall, fram till henne och ber om mitt resultat. Hon kollar först undrande på mig och säger "Hm.. Elin..", sedan ler hon smått åt mig och säger "Ja, du blev godkänd". Och jag bara "VA?! Seriöst!! Hur mycket poäng fick jag?" "22 poäng", och lucky me, det var 22 poäng som var godkänd-gränsen.
Är värsta överlycklig! Så mycket jag gått och oroat mig över detta, helt seriöst. Vaknat på nätterna, knappt kunnat somna om, haft en otrevlig attityd mot typ allt och alla. Alltså, detta är vad stress,oro och nervositet gör mot dig. Inget vidare, menmen.. Nu vet jag att jag blev godkänd i alla fall! :D


Imorgon ska man hem till älskling! Saknar honom så enormt jäkla mycket! Ska se på film, käka godis och annat mys. Längtar till min fina ängel :**
Och nu är det ju bara en knapp vecka kvar tills vi slutar. Jag kan inte förstå det! Helsjukt. Tiden har gått så snabbt! :)
Nä, nu ska jag ägna mig åt att spela lite på fb och njuta av mitt E i matte :D
Kram!

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards