takethisandthat

Direktlänk till inlägg 20 juli 2014

There is always some madness in love. But there is also always some reason in madness

Av takethisandthat - 20 juli 2014 12:18

Hej!

Äntligen har jag fått mina fina fiskar! Det var inte det enklaste att få hem dem dock. Tror inte de precis njöt av en bussresa som bestod av en massa svängande, tvärbromsande osv. ;) Men i vilket fall, att få ner dem i akvariet gick ganska simpelt. De första 5 simmade direkt ut ur sin påse och ner i akvariet. De resterande 5 ville knappt ut, så fick pusha dem lite. och tillsist gick det hur smidigt som helst ^-^ Nu har de varit i sin nya miljö i två dagar och de trivs verkligen som "fisken i vattnet", haha {: Bilder kommer längre ner!


För övrigt så var man på en sommaravslutning med jobbtorget i fredags. Gick till stranden på Råå och grillade, spelade kubb och en massa annat. Ganska okej, men var uttråkad mestadels av tiden ärligt talat xD När man sedan kom hem var det helt underbart att bara kunna sätta sig ner vid datorn och känna att man kunde göra vafan man än ville! Och det är precis vad jag tänker göra idag också btw. Jag tänker inte stressa med någonting, bara... ta det lugnt helt enkelt. Njuta av att kunna spela LoL, äta när jag vill, vara uppe så länge jag vill osv, utan att känna att jag måste lägga mig tidigt för att det är skola nästa dag. Och kommer jag inte in på högskolan så finns det en anledning. Har ändå ingen vidare plugglust så istället för att ha en massa press angående att prestera bra, så kan jag göra saker jag känner att jag själv vill göra. Söka jobb, praktisera, ev. söka in till hösten för att kaaanske komma in till våren istället. Jag tror att det finns en mening med nästintill allt som händer. Men det är bara hur jag fungerar, så som jag tror. Alla är olika, right? Så om det finns dem som läser detta just nu som tycker att "näää, vafan, allting har inte en mening?", fine, tyck så, jag har inget emot det, så länge ingen lägger sig i hur jag ställer mig till saker så... ^_^ 


Nu hade jag i alla fall tänkt käka lite frukost, spela osv. 
Ha det bra! Och förlåt att jag inte skrev i fredags, var mycket som behövde göras med fiskarna och akvariumet, plus att min mormor var här i flera timmar ;D 

Puss och Kram! 


               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av takethisandthat - 25 februari 2018 20:10

Hej alla fina följare av denna tråkiga blogg som typ ingen säkert följer längre! ;)    Jag tänker sluta skriva hur länge det har gått sedan sista inlägget för jag vet redan att jag suger på att uppdatera, så... that's that helt enkelt, haha.  A...

Av takethisandthat - 28 juli 2017 11:39

Heeej alla fina där ute!   Jag såg att jag inte bloggat på snart 2 månader och kände därför att jag kanske behövde slänga in ett litet inlägg :) Men hörni, är det bara jag som tycker att tiden flyger iväg? Jag menar två månader, shiiiieet, haha! ...

Av takethisandthat - 31 maj 2017 16:58

Hejhej sötisar! Det har nu blivit slutet på maj och jag känner mig sååå vårtrött.. en del har hänt sedan sist.  (vilket det alltid har eftersom jag bloggar så sällan nu för tiden.. 😉) Jag och Krille har skaffat valp, bild kommer längre ner ...

Av takethisandthat - 2 april 2017 18:33

Hejhej!Jag vill redan nu varna för att detta inlägg kommer bli lite "deppigt" då jag känner att jag behöver få skriva av mig lite och bara släppa allt jag gått och funderat på ett tag nu. Så till er som inte orkar med deppiga inlägg, ni kan sluta läs...

Av takethisandthat - 16 februari 2017 18:34

Heeej! Ja, jag vet, ytterligare 2 månader har gått sedan jag bloggade, och jag vet att jag är sjuuukt dålig på det här med att uppdatera min blogg varje vecka, men jag känner verkligen inte att jag hinner. Det händer alltid så mycket i mitt liv så ja...

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards