takethisandthat

Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

I'm not ashamed to be the person that i am today.

Av takethisandthat - 12 januari 2015 21:38

Hajhaj!

Ett bra tag sedan nu, det vet jag mycket väl om ^_^ Men mitt liv snurrar inte kring min blogg exakt hela tiden. Ibland känner jag bara inte för att blogga, och då bloggar jag helt enkelt inte. Sedan vet jag att man tappar många läsare pga det, men jag skriver faktiskt mest för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka om några månader eller ett halvår och se vad jag skrev, hur jag kände, eller vad som skedde i mitt liv just då. Det är ganska intressant ärligt talat! 


Menmen, vad har hänt i mitt liv sedan sist då? Ojojoj, vart ska jag börja? Haha. Senast jag skrev var den 18 november förra året om jag minns rätt, och det är nästan 2 månader sedan, så kan ta det absolut största som skett i mitt liv, sounds good? Annars sitter ni här i flertalet år :'D 

Så number 1: 

I början av december började jag på en aktivitet via AF. (arbetsförmedlingen för er som inte vet :) ) De första dagarna var ganska okej, jag lärde känna nytt folk, trivdes relativt bra, enbart tack vare att jag hade några goa människor att umgås med, men annars var det LAME. Jag satt bokstavligt talat och sökte jobb i 4-5 timmar!! Ni tror mig säkert inte, men det är dit AF skickar samtliga ungdomar som är mellan 18-29 för att ingå i ungdomsgarantin, som det så fint heter. Du får inte bara slösa din tid på att bara söka jobb, nejnej, du får även en skitkass ersättning från Försäkringskassan som man omöjligt klarar sig på om man bor själv eller lever under andra förutsättningar, som att till exempel betala sin egen mobil, har andra räkningar att betala osv. Jag trodde ärligt talat att jag skulle få jobb ganska snabbt, men nepp, inte en enda intervju på en månad, så det är nu vi kommer till number 2...

Number 2: 
Efter en förjävlig månad på jobbtorget, tack Hannah, Nora och Linda, ni är fan bäst!, så fick jag ett oväntat glatt besked. Jag hade kommit in på min utbildning i Lund, som jag egentligen sökte för skojj skull. Arbetsterapeutsprogrammet är inte enkelt att komma in på kan jag ärligt talat säga. Av 662/663 behöriga tog de in 32 stycken. Jag var alltså en av dessa 32 som blev antagen. Jag känner mig så jäkla hedrad! Så efter en massa frågetecken, oroliga tankar och funderingar bestämde jag mig för att börja på utbildningen. Den börjar den 19/1, och sedan kör det på för fullt. I en takt jag säkert måste vänja mig vid, men det fixar jag. Programmet känns så... mig liksom. Svårt att förklara, men jag längtar samtidigt som jag fasar för nästa måndag! xD Det är fortfarande en del frågetecken kvar; vilka kommer jag gå med? Vilka åldrar är det? Kommer jag hitta någon att umgås med eller bli en outsider som jag oftast alltid varit? Tänk om jag failar på alla tre chanser att klara mina tentor, vad fan gör jag då? 
Ja, det är bara en del. Men jag har bestämt mig för att klara det. Pluggar jag bara, så ska jag minsann klara det! Here we go! 


Number 3: 

Ja, nummer 3 får nästan bli julafton och nyår. Båda dagar var underbara och mysiga. På julafton åkte jag som vanligt till min mormor. Fikade, kollade Kalle, delade ut julklappar, spelade julklappsspelet, åt mat, och fikade igen. Sedan blev det att åka hem på kvällen. Blev en julafton som jag förväntat mig. Det är ingen julafton utan min mormor <3 (:
På nyår var jag och Krille ute och åt på restaurang, firade hans födelsedag, och senare så kollade vi på fyrverkerierna och spelade LoL och tog några shots ^_^  Webbade även med en gemensam vän via LoL - Luka. Awsome och sjukt kul. Fick en massa skratt! :') Emellan jul och nyår så firade jag och Krille jul med hans familj, och var även på Krilles 20 års fest. En riktigt lyckad kväll blev det med en massa skratt och prat. Underbart! :) 

Tänkte som avslut lägga upp lite bilder från julafton, Krilles fest och kanske lite random foton. Vem vet ;D Och de där Turkiet bilderna, jaaa, jag kan väl lägga upp en eller två, men det känns lite förlegat, så ni får nöja er med dessa få bilder. Okajj? Pusshej <3

 

 

Krilles 20 års fest :') 

             



Turkey 2014 <3

             



Julafton hos mormor :)) <3

                   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av takethisandthat - 25 februari 2018 20:10

Hej alla fina följare av denna tråkiga blogg som typ ingen säkert följer längre! ;)    Jag tänker sluta skriva hur länge det har gått sedan sista inlägget för jag vet redan att jag suger på att uppdatera, så... that's that helt enkelt, haha.  A...

Av takethisandthat - 28 juli 2017 11:39

Heeej alla fina där ute!   Jag såg att jag inte bloggat på snart 2 månader och kände därför att jag kanske behövde slänga in ett litet inlägg :) Men hörni, är det bara jag som tycker att tiden flyger iväg? Jag menar två månader, shiiiieet, haha! ...

Av takethisandthat - 31 maj 2017 16:58

Hejhej sötisar! Det har nu blivit slutet på maj och jag känner mig sååå vårtrött.. en del har hänt sedan sist.  (vilket det alltid har eftersom jag bloggar så sällan nu för tiden.. 😉) Jag och Krille har skaffat valp, bild kommer längre ner ...

Av takethisandthat - 2 april 2017 18:33

Hejhej!Jag vill redan nu varna för att detta inlägg kommer bli lite "deppigt" då jag känner att jag behöver få skriva av mig lite och bara släppa allt jag gått och funderat på ett tag nu. Så till er som inte orkar med deppiga inlägg, ni kan sluta läs...

Av takethisandthat - 16 februari 2017 18:34

Heeej! Ja, jag vet, ytterligare 2 månader har gått sedan jag bloggade, och jag vet att jag är sjuuukt dålig på det här med att uppdatera min blogg varje vecka, men jag känner verkligen inte att jag hinner. Det händer alltid så mycket i mitt liv så ja...

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards