takethisandthat

Direktlänk till inlägg 28 april 2014

Leauge of Legends?

Av takethisandthat - 28 april 2014 20:24

Hej sötnötar!

Jag vet, har inte bloggat på tuuusen år! Men har haft en hel del plugg att göra mig av med, plus att man åkt på en rejäl förkylning som börjar läka ut nu ^-^ Trots att jag mår lite bättre och plugget minskar, så är det ändå något inom mig som... stör mig. Jag vet att det är saknad och jag vet vem saknaden är riktad mot, men, jag stör mig på att jag vissa dagar kan gå och tänka på det som hänt emellan mig och denna personen. Ibland önskar jag att det aldrig hade hänt... But life is a bitch, right? Känns nästan som det ibland i alla fall. Och jag vet inte riktigt om jag alltid uppskattar alla motgångar man får av livet. Vid vissa tillfällen i livet så känner man bara att man har fått nog och inte pallar mer. Och det är ju då som man mår som sämst. När allting verkar gå emot dig. 

Tänkte inte trötta ut er med mitt tjat och mina känslor dock ;) Hade mer som syfte att skriva lite. Inte om något särskilt utan bara... skriva x'D Till exempel som att jag är ett STORT jävla spelfreak när det kommer till Leauge of Legends!! Fast att jag inte är högre än Silver i ranked, så älskar jag bara känslan av att komma hem och veta att man kan spela, trots att det oftast är noobs på min server xDD En del anser säkerligen att jag är en noob själv då jag inte nått högre än Silver I, meeen.. jag har typ spelat max 30-34 games och nästan enbart support sååå [: Och jaa, för er som aldrig spelat Leauge of Legends... It's complicated! :') Men, jag kan försöka förklara lite grann i alla fall. 
Okej, i Leauge of Legends så finns det olika roller man kan spela när man går in i ett game. Dessa är:
- Marksman 

- Support

- Assassin

- Fighter 

- Mage 

- Tank


Om du väljer support så säger det sig nog själv, att du ska supporta en annan person, till en början i alla fall. Denna person kallar man för ADC (Attack Damage-Carry). I mitten av gamet så kommer du och resten av ditt lag att spela mer tillsammans, vilket då betyder att du supportar hela ditt lag. 
Om du väljer ADC så gör du fett med damage och blir supportad av din support xDD haha. 

Väljer du istället Mage så är du en APC (Ability Power-Carry) vilket då betyder att du är väldigt kraftfull när det kommer till Ability Power. 
Om detta inte passar din smak så finns det såklart Tank, Assassin och Fighter kvar att välja mellan. En tank är ganska uppenbart vad det står för. Tänk dig som en massiv stridsvagn i COD ^-^
Fighter är en champion som skadar mycket och har relativt bra med "health". 
Och slutligen en Assassin som dödar sin fiende snabbt och enkelt, men inte har särskilt mycket "health". 

Det finns myyycket mer att berätta om LoL, men jag känner att för er som aldrig spelat det, så blir det nog för mycket att ta in och man känner sig nog bara frustrerad och tycker att "men vafan, hon kan ju inte skriva precis som att alla vet vad LoL är?!?", därför avslutar jag detta inlägg här x'D

Vi hörs när vi hörs!

Kramisar!


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av takethisandthat - 25 februari 2018 20:10

Hej alla fina följare av denna tråkiga blogg som typ ingen säkert följer längre! ;)    Jag tänker sluta skriva hur länge det har gått sedan sista inlägget för jag vet redan att jag suger på att uppdatera, så... that's that helt enkelt, haha.  A...

Av takethisandthat - 28 juli 2017 11:39

Heeej alla fina där ute!   Jag såg att jag inte bloggat på snart 2 månader och kände därför att jag kanske behövde slänga in ett litet inlägg :) Men hörni, är det bara jag som tycker att tiden flyger iväg? Jag menar två månader, shiiiieet, haha! ...

Av takethisandthat - 31 maj 2017 16:58

Hejhej sötisar! Det har nu blivit slutet på maj och jag känner mig sååå vårtrött.. en del har hänt sedan sist.  (vilket det alltid har eftersom jag bloggar så sällan nu för tiden.. 😉) Jag och Krille har skaffat valp, bild kommer längre ner ...

Av takethisandthat - 2 april 2017 18:33

Hejhej!Jag vill redan nu varna för att detta inlägg kommer bli lite "deppigt" då jag känner att jag behöver få skriva av mig lite och bara släppa allt jag gått och funderat på ett tag nu. Så till er som inte orkar med deppiga inlägg, ni kan sluta läs...

Av takethisandthat - 16 februari 2017 18:34

Heeej! Ja, jag vet, ytterligare 2 månader har gått sedan jag bloggade, och jag vet att jag är sjuuukt dålig på det här med att uppdatera min blogg varje vecka, men jag känner verkligen inte att jag hinner. Det händer alltid så mycket i mitt liv så ja...

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards