takethisandthat

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

Makes no sense huh ? [:

Av takethisandthat - 21 oktober 2013 19:19

Hallååj!
Eller ska man kanske säga 'godkväll'? Idk och skitsamma :D 

En fundering jag har... Det pratas ju mycket om normer, utseéndefixering och liknande idag, eller hur? Om man någonsin ska komma ifrån singellivet så bara måste du se snygg, sexig, het.. aa, helt enkelt attraktiv ut! Men min fråga är då: Om man bara tänker på sitt yttre, och enbart försöker "jobba på att se bra ut" som vissa skriver på facebook, kommer inte din insida så småningom ruttna bort då? Ha ha ha, tänker ni säkert nu. Jävligt kul eller hur? Att ens insida kan ruttna. Pf, nä, det går ju inte ;D Men låt mig då först förklara hur jag tänker. 
Okej, tänk er såhär... Du träffar en kille när du är ute med dina kompisar. Denna killen är sjuuukligt snygg anser du. Alla tjejer skulle lätt vilja ha en sådan attraktiv kille som honom, och därför anser du att du inte har en endaste liten chans på att fånga hans intresse. Du kollar dig i spegeln när du sedan kommer hem på kvällen. "Hmmm, vad kan jag förbättra för att han ska lägga märke till mig? Mitt hår, min klädstil, kanske sminka mig mer?" Du står och kritiserar dig själv in i minsta detalj bara för att HAN ska tycka att du är attraktiv. Varför? Till vilken nytta? Det är ändå stor risk att du Inte kommer trivas med den du gör om dig själv till! Men okej, vi fortsätter. Nästa dag ringer din kompis. Hon säger att ni ska möta upp några av killarna ni träffade på igår. Bland annat den där snyggingen du kollade in! Du avslutar snabbt samtalet för att börja göra en complete makeover. Saxen åker fram! Ditt hår måste verkligen förändras! Du börjar klippa bit för bit, så uppklippt, men ändå snyggt, som möjligt. Efteråt kollar du in ditt mästerverk. "Det blev väl ändå rätt snyggt!" tänker du, tar fram plattången, hårsprayen och börjar fixa ditt hår. Det går en dryg halvtimme, sedan är du klar. Då tar du fram sminket, du bara måste ha tonvis med fondation, mascara, eyeliner, puder, ögonskugga och blablabla..! Annars kommer han inte tycka att du är snygg! Eller huur? 
Efter sminket är det dags för kläderna. Desto kortare, tunnare och mer urringat, desto bättre! Right? Ett par tights med benvärmare plus en urringad tunika får duga! You are now ready to roll! En sista blick in i spegeln... Han kommer älska detta! 
När du sedan mött upp din kompis, och ni dragit iväg för att träffa de där spännande killarna, så känner du till en början hur det pirrar sådär underbart i magen. Du känner dig snygg, attraktiv och i centrum. Men timmarna går och killen som du fastnat för ger dig inte ens en blick. Fast att han bara står 2 meter ifrån dig så lyckas han alltid hoppa över dig med blicken. Du börjar känna dig obekväm, osäker och tviveln byggs upp inom dig. Och det är just här som hjärnan spelar en stor roll. Hjärnan är nämligen proffs på att kontrollera dina tankar. Så  i denna situationen känner man sig som den minsta personen på jorden.  
Min huvudpoäng med denna söta lilla påhittade "historien" är att vi bryr oss alltför mycket om hur vi ser ut. Ska vi till skolan då bara måste vi fixa håret eller sminka oss. Allt för att se bra ut! Riiight? :'D 

Det har nästan blivit som en sorts klassificering enligt mig. De som sminkar sig och vill se attraktiva ut hela tiden, de kan bli accepterade. Men vill man inte, eller rent av pallar inte, fixa sig, för att man kanske är sjuk eller liknande, då blir man på något sätt inte accepterad. Utseéndet spelar så stor roll i samhället idag att jag faktiskt är orolig för hur de yngre generationerna kommer att bli... Jag menar, 12-åringar som har sex.. Umh... I den åldern lekte jag med barbie och var superduper barnslig [: hahah xD Men ffs, man ska njuta av sin barndom, inte bara kasta bort den fan! Njut så länge du slipper ta allt jävla ansvar som sedan kommer när du blir äldre. Tänk inte på seriösa saker som sex, utseénde eller vad andra ska tycka om dig! Du är bara ung ett visst antal år, sedan kastas du in i en värld som består av ansvar, mognad och all annan skit som finns i den "vuxna" världen. (Inte för att jag tycker att vuxna är så mycket bättre än unga men... -.-') 
Så lev för fan! 

Peace out! 
     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av takethisandthat - 25 februari 2018 20:10

Hej alla fina följare av denna tråkiga blogg som typ ingen säkert följer längre! ;)    Jag tänker sluta skriva hur länge det har gått sedan sista inlägget för jag vet redan att jag suger på att uppdatera, så... that's that helt enkelt, haha.  A...

Av takethisandthat - 28 juli 2017 11:39

Heeej alla fina där ute!   Jag såg att jag inte bloggat på snart 2 månader och kände därför att jag kanske behövde slänga in ett litet inlägg :) Men hörni, är det bara jag som tycker att tiden flyger iväg? Jag menar två månader, shiiiieet, haha! ...

Av takethisandthat - 31 maj 2017 16:58

Hejhej sötisar! Det har nu blivit slutet på maj och jag känner mig sååå vårtrött.. en del har hänt sedan sist.  (vilket det alltid har eftersom jag bloggar så sällan nu för tiden.. 😉) Jag och Krille har skaffat valp, bild kommer längre ner ...

Av takethisandthat - 2 april 2017 18:33

Hejhej!Jag vill redan nu varna för att detta inlägg kommer bli lite "deppigt" då jag känner att jag behöver få skriva av mig lite och bara släppa allt jag gått och funderat på ett tag nu. Så till er som inte orkar med deppiga inlägg, ni kan sluta läs...

Av takethisandthat - 16 februari 2017 18:34

Heeej! Ja, jag vet, ytterligare 2 månader har gått sedan jag bloggade, och jag vet att jag är sjuuukt dålig på det här med att uppdatera min blogg varje vecka, men jag känner verkligen inte att jag hinner. Det händer alltid så mycket i mitt liv så ja...

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards