takethisandthat

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2013

A person's greatest weakness is emotions

Av takethisandthat - 4 oktober 2013 22:57

Hejhej och en massa hej!

Nu är det kväll (såklart) och jag har absolut ingenting kvar att göra på datorn egentligen så jag bestämde mig för att göra ett kort blogginlägg :) Vad jag ska skriva om vet jag faktiskt inte, men jag kommer väl på något efter hand som jag skriver x'D 
Jag vet att jag tappat en massa läsare då jag slutat blogga särskilt ofta. Detta är dock något som jag inte orkar bry mig om, då läsare inte är det viktigaste för mig. Visst, jag delar mitt blogginlägg på fb ibland, om jag känner för det, men oftast, who cares liksom? De som läser, de läser, och de som inte gör det... de gör inte det, heheh :p 
Nä, men skämt å sido, jag vet sjuuktligt många som är sådär typ halvt "beroende" av alla sina läsare. Visst, de kanske har en blogg som de tjänar pengar på, men sånt skit, det orkar jag inte bry mig om :D Jag skriver för att jag vill roa mig själv och KANSKE andra :D Inte för att tjäna en massa pengar... 
Och nu kom jag på vad jag ska basera detta inlägget på. Ordet "hora, slampa, fitta, bitch" etc. Varför använda det? Jag kan säga som såhär, jag använder dessa ord till meningslösa ting. Typ om jag slår i min fot (ja, det händer ganska ofta) i bordet eller väggen, dörren eller vad fan som helst, så kan jag skrika "FITTA DÅ!!" eller "Men din jävla bitch jävla dörr jävel!", hahah [: jag vet, jag vet, knäppo här, men så är det för min del liksom x) 
Jag kan till och med tycka att jag själv är en bitch ibland (yyytterst sällan [: ) men, jag säger inte särskilt ofta att andra är bitchar. Jag står åtminstone inte och skriker det efter dem eller skriver det på internet och står sedan inte för det. Sånt är fegt! Och enbart fegt :) 
Anledningen till att jag tar upp detta är för att jag dagligen hör dessa orden. I skolan, på bussen, på stan etc. Det är precis som dessa orden har tappat sin betydelse. Precis som att minsta lilla man gör eller säger så wooah, då är du en bitch! Eller om du lägger ut en bild på internet och du råkar vissa föööör mycket hud (enligt andra!) så poof, du hinner inte ens blinka gumman, för då, fan heller, då är du en hora/slampa! Och guud mina kära söta läsare, glöm nu inte att du kan vara en fitta om du vill uttrycka dig i diskussioner på olika hemsidor eller kanske rent av i klassrummet. Shit, sånt får man ju verkligen inte göra. Det är så fel!! :ooo Uttryck aaaaldrig mer dina åsikter, det är fult att göra det och du blir stämplad direkt! Ja, alltså, direkt!! Jag menar, kom igeeen. Istället för att bevisa att du har minsta lilla IQ, och faktiskt KAN använda små söta formella meningar eller ord, så ska man uttrycka sig så? Ehm... jag kan ge ett exempel. Tänk dig om du kommer till en arbetsintervju, du gör ditt bästa för att visa dina goda och bra sidor och ge ett bra intryck på arbetsgivaren. Så en vecka senare får du ett brev hemskickat som säger att du fått jobbet. "Wohooo" tänker du säkert. Och så kommer din första arbetsdag, din andra, din tredje och allting bara flyter på perfekt. Men, menmenmen, så en dag ska du hjälpa dina arbetskamrater med en uppgift. Kanske slänga de varor som är sönder eller där datumen har gått ut (om du nu arbetar på t.ex Maxi...) och så råkar du tappa de varor du håller i och så utbrister du "men jävla fitta då!" och börjar svära en massa åt ditt eget klumpiga misstag precis när din chef kommer in genom dörren. Hmm... hur tror du att din chef reagerar? Positivt? Nänänä :D Visst, nu var detta kanske rätt överdrivet exempel, men min huvudpoäng är att om vi fortsätter använda oss av sådana ord, hur kommer vårt samhälle se ut då när vår generation tar över? Ska man gå runt på arbetet och säga typ "Hej din fitta" när man träffar en ny person? Eller om någon uttrycker sina åsikter "Alltså vafan, håll käften. Jävla hora..." Förstår ni vad jag menar? Det låter så löjligt? Eller har jag fel?
Jaja, nu har jag skrivit nog om detta, fast att jag hade kunnat fortsätta ännu längre. Men då hade det väl slutat med att jag argumenterat emot mig själv xD Det hade varit något , hahah :D
Tänkte i vilket fall gå och lägga mig nu. Ska upp relativt tidigt imorgon, då man ska till Krille och ha spelkväll/dag (: Längtar!!
Hoppas ni inte blev alltför uttråkade av min fina diskussion med mig själv ;)
Kramisar!  



 
My love <3


           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av takethisandthat - 25 februari 2018 20:10

Hej alla fina följare av denna tråkiga blogg som typ ingen säkert följer längre! ;)    Jag tänker sluta skriva hur länge det har gått sedan sista inlägget för jag vet redan att jag suger på att uppdatera, så... that's that helt enkelt, haha.  A...

Av takethisandthat - 28 juli 2017 11:39

Heeej alla fina där ute!   Jag såg att jag inte bloggat på snart 2 månader och kände därför att jag kanske behövde slänga in ett litet inlägg :) Men hörni, är det bara jag som tycker att tiden flyger iväg? Jag menar två månader, shiiiieet, haha! ...

Av takethisandthat - 31 maj 2017 16:58

Hejhej sötisar! Det har nu blivit slutet på maj och jag känner mig sååå vårtrött.. en del har hänt sedan sist.  (vilket det alltid har eftersom jag bloggar så sällan nu för tiden.. 😉) Jag och Krille har skaffat valp, bild kommer längre ner ...

Av takethisandthat - 2 april 2017 18:33

Hejhej!Jag vill redan nu varna för att detta inlägg kommer bli lite "deppigt" då jag känner att jag behöver få skriva av mig lite och bara släppa allt jag gått och funderat på ett tag nu. Så till er som inte orkar med deppiga inlägg, ni kan sluta läs...

Av takethisandthat - 16 februari 2017 18:34

Heeej! Ja, jag vet, ytterligare 2 månader har gått sedan jag bloggade, och jag vet att jag är sjuuukt dålig på det här med att uppdatera min blogg varje vecka, men jag känner verkligen inte att jag hinner. Det händer alltid så mycket i mitt liv så ja...

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards