takethisandthat

Alla inlägg den 25 februari 2018

Av takethisandthat - 25 februari 2018 20:10

Hej alla fina följare av denna tråkiga blogg som typ ingen säkert följer längre! ;) 


Jag tänker sluta skriva hur länge det har gått sedan sista inlägget för jag vet redan att jag suger på att uppdatera, så... that's that helt enkelt, haha. 

Anledningen till att jag skriver idag är för att jag fick en känsla av att jag faktiskt ville blogga, vilket ärligt talat varit en tanke som befunnit sig låååångt borta på min prio-lista de senaste månaderna.

Jag kan ju börja med att berätta hur min jul var (och jaaa, jag vet att det var jul för typ 2 månader sedan, men vem bryr sig?! XD). Min jul firades som vanligt hos min fina mormor med min härliga familj - mamma, bror och fästman :) Vi är ärligt talat inte många på julafton, som jag vet att säkert en hel del är, men jag tycker faktiskt att det är ganska skönt. Vi slipper alla onödiga draman, ingen dricker sig direkt full i min familj på julafton, vi tar det lugnt och njuter av varandras sällskap (och självklart av att öppna julklapparna!!! :DDDDD). Det var senast när jag var sisådär 8 år (vad jag kommer ihåg iaf) som jag firade julafton med en stooor släkt och typ 15739104928 tusen julklappar. Men sedan skilde sig mina föräldrar och jaa... resten är en annan historia :) Men jag trivs med att ha det såhär. Jag har hellre en lite mindre familj/släkt med MASSA kärlek och omtanke än en större familj/släkt med massa draman, otrevligheter och skit. Vi har det bra i familjen Frank vi (: Och jag älskar dem alla extremt mycket <3 


Sedan gick dagarna efter jul ganska snabbt och så helt plötsligt var det nyår (och även min fästmans födelsedag! :D). Den firades med restaurang-mys och senare på kvällen kom mamma över och vi fikade lite och hade det mysigt :) Jag tyckte att nyår blev lyckad, även trots att jag och min kille inte gjorde som typ alla andra ----> söp arslet av oss. Och så var det ju nytt år och samma gamla tanke dök upp i huvudet: Jahapp, nu blir det till att lära sig att skriva 2018, INTE 2017 varenda jäkla gång man ska exempelvis signera något bank/myndighetspapper. Vilket jag, och säkerligen hundratals till, har svårt med varenda år! ;D 


Den 12 januari tog jag examen, och herregud vad jag bara mår bäst! Först var det svårt att riktigt ta in och förstå att jag aldrig mer behöver göra en tenta igen eller sitta och plugga på helgerna eller jobba extra för att kunna ha råd med alla utgifter varje månad. Men några dagar efter examen gick det verkligen in i huvudet att jag nu var färdigutbildad! WIHOOOO!!! Det som även var skönt var att jag nu var ledig till den 29 januari. Först då skulle jag börja mitt första riktiga jobb som arbetsterapeut! Och nu står jag här, 25 februari, och har jobbat snart en månad som arbetsterapeut. Helt sjukt! Dock har jag inte hunnit jobba jättelänge som legitimerad arbetsterapeut då legitimationen tog evigheter på sig att komma. Men jag har verkligen älskat varenda sekund, minut och timme som gått då jag fått vara på min arbetsplats och göra det som jag anser meningsfullt i livet - att hjälpa andra människor till ett mer självständig vardag via aktivitet och delaktighet <3. Tyvärr åkte jag på ett rejält virusskit (förkylning men även bihåleinflammation) bara 1,5 vecka efter att jag börjat jobba och har därför inte jobbat alla dagar i veckan de senaste 2 veckorna. Detta har självklart känt väldigt tråkigt och frusterande men jag vet att jag inte får vara på jobbet när det finns smittorisk då jag jobbar så nära människan. Men nu minsann, nu börjar jag må mycket bättre och ska med glädje köra till jobb imorgon :D 


För övrigt så fyller jag fucking 23 år nu i nästa vecka! Jag börjar bli gammal xD Nä, men det känns skönt att vara frisk tills dess, då jag hade tänkt bjuda på tårta eller något liknande (: Sen vet man ju aldrig vad min fina pojkvän fixat för överraskning till mig när jag väl kommer hem heller ;) 


Jag tänkte att jag kan slänga in lite random bilder på saker som hänt sedan sist, lite svårt att komma ihåg exakt allt (: 

Puss! <3


 

Mysig dag på stan med Hannis i november 2017 (: <3




 

Flyttade till nya lägenhet i början av december 2017: från liten 2:a till stooor 3:a (:



 

Första riktiga snön 2017 xD



 

Upp med alla julgrejer :'D




Fixade ny ombre dagarna innan jul 2017 <3



Julafton 2017 <3:

                




Nyår 2017 <3:

       






     

Mysig fika med bästa vän :* <3






 

Min första egna bil! :DDD (Volvo V60) Min till höger ;) 





  

Cyaaa bitches :**


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjena!

Denna blogg bjuder på en massa skojjiga inlägg. B.la. om känslor, min vardag, tankar etc.
Kommentera får ni mer än gärna göra, dock seriösa kommentarer!
Peace out ;)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards